سخن ناشر

بسم الله الرحمن الرحیم 
و ماخلقت الجن و الانس الا لیعبدون، لیعرفون
قرآن کریم
غایت کمال انسان معرفت خداست و رسیدن به باب معرفت الله، جز از طریق قرآن و ائمه اطهار - علیهم السلام - میسر نیست، و بی شک آیینه جان آدمی جز در پرتو این دو، فروغ نمی‏یابد و زنگار دل جز با کلام ربوبی و مفسران کلام الهی زدوده نمی‏شود. 
قرآن کریم صحیفه نور و ودیعه الهی است، نوری که اشعه آن پایان نمی‏گیرد و چراغی که شعله آن خاموش نمی‏گردد و دریایی که به قعر آن نتوان رسید و جاده وسیعی که هرگز گمراهی در آن نیست. پس قرآن معدن علم و مرکز دانش و سرچشمه دریای دانایی و فضیلت است. خداوند با قرآن دانشمندانی را که تشنه فضیلت می‏باشند سیراب می‏کند و ائمه اطهار - علیهم السلام - مفسر و ناطق کلام خدا و کشتی نجات در گرداب ضلالت می‏باشند، و هر یک از آنها مشعلی هستند در کوره راه تاریک بشریت، تا راه نجات و هدایت را فراروی انسان بگشایند و او را از خاک تا خدا و از ملک تا ملکوت پرواز دهند. پس سعادت انسان در دنیا و آخرت در گرو ثقل اکبر و ثقل کبیر است و در حدیث معروف ثقلین از رسول اکرم - صلی الله علیه و آله و سلم - بیان شده است: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی...
بدین ترتیب کلام الهی و گفته پیشوایان دین، نور است و از جهل، خرافه پرستی و اوهام پرده بر می‏دارد و آدمی را با حقیقت خالص و ناب آشنا می‏سازد. 
در سرلوحه دستورات هدایتگرانه الهی و سخنان معصومین - علیهم السلام - معراج مؤمن، نماز قرار دارد و دستوری است که همه انبیاء به آن سفارش کرده‏اند و وسیله شکر و مایه پاکی و سعادت انسان است. بخش عظیمی از کلام بزرگان دین، معصومین - علیهم السلام - به همین فریضه مهم تعلق گرفته و سخنان گهربار این عزیزان به انحاء مختلف پیرامون آن پرتو افشانی می‏کند. 
از این رو، مؤسسه فرهنگی نبوغ بر خود لازم دانسته است برای نشر فرهنگ نماز کتابهایی را به چاپ برساند. یکی از این کتابها که از اهمیت و امتیازات فراوانی برخوردار است، کتاب جامع آیات و احادیث موضوعی است که جلد اول و دوم آن در مورد نماز می‏باشد و در قالب 26 فصل، شامل 150 آیه و حدود دو هزار حدیث به صورت موضوعی جمع آوری شده است. این کتاب برای همه، بخصوص قشر طلبه و محققین و دانشجویان و مربیان مفید و ارزنده خواهد بود. 
در اینجا لازم می‏دانیم از زحمات برادر فاضل حضرت حجةالاسلام عباس عزیزی تشکر نماییم. ایشان کتابهای فراوانی تألیف نموده‏اند که سهم موضوع نماز در آنها 12 عنوان بوده است که ستاد اقامه نماز و این مؤسسه توفیق نشر آن را داشته‏اند. 
امید است خداوند متعال ما را از نمازگزاران واقعی قرار دهد و نماز را مایه سعادت ما در دنیا و نوری در عالم برزخ و شفیع در روز قیامت بر ایمان قرار دهد. 
مؤسسه فرهنگی انتشارات نبوغ

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل: