مقدمه ناشر

چه سخنگوى خوبيست كتاب‏(1)

اين سخن حضرت على (عليه السلام) است درباره كتاب كه از آن مى‏توان نتيجه گرفت: كتاب خواندن چقدر خوب و مفيد است و البته از آن مهم‏تر، انتخاب يك كتاب مناسب است. كتاب ما را به سفر مى‏برد سفر به دنياى قصه‏ها، كتابها ما را سوار بر بال خيال به دنياى آرزوهايمان مى‏برند، اما در اين سير و سفر بوسيله كتاب، بايد با دقت انتخاب شود چون همانگونه كه هر كسى را نمى‏توان به عنوان يك دوست انتخاب كرد، هر كتابى را هم نمى‏توان به عنوان يك كتاب خوب انتخاب كرد. زيرا كتاب خوب به ما كمك مى‏كند تا بدانيم در دورترين نقطه دنيا مردم چگونه زندگى مى‏كنند، و پاسخ همه پرسش‏هايمان را پيدا مى‏كنيم. پس بياييد قدر اين دوستان خوب و باوفا را بدانيم و گاهى با آنها همسفر شويم و برويم به سرزمين دانش و علم، به سرزمين حرف‏هاى تازه.

به قول (وُلتِر): برگ‏هاى كتاب به منزله بالهائى هستند كه روح ما را به عالم نور و روشنايى پرواز مى‏دهند.(2)

يا (ويكتور هوگو) مى‏گويد: خوشبخت كسى است كه به يكى از اين دو چيز دسترسى دارد يا كتابهاى خوب يا دوستانى كه اهل كتاب باشند.(3)

از (دِكارت): نقل شده است مطالعه، يگانه راهى است براى آشنائى و گفتگو با بزرگان روزگار كه قرن‏ها پيش از اين، در دنيا بسر برده و اكنون در زير خاك منزل دارند.(4) با توجه به اين كه كتاب قصص الانبياء مرحوم سيد نعمت الله جزائرى و توحيد شيخ صدوق با همت انتشارات علويون طراحى و در پيشديد شما عزيزان قرار گرفته است جا دارد از زحمات برادر عزيز و گرامى جناب حجت الاسلام و المسلمين على اكبر ميرزائى كمال تشكر و امتنان را داشته باشيم، كه با قبول رنجهاى فراوان در ترجمه و تدوين اين كتاب تلاش مضاعفى كردند.

الللهم فتقبل منا

عاطفه حماميان قمى مدير مسئول انتشارات علويون

 

 (1) - تميمى آمدى: غررالحكم و دررالكلم، ح 991. 
(2) - علامه حسين ذوالفقارى، رهنمون، تهران، سال 1378، ص 646. 
(3) - علامه حسين ذوالفقارى، رهنمون، تهران، سال 1378، ص 648. 
(4) - علامه حسين ذوالفقارى، رهنمون، تهران، سال 1378، ص 652. 

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل: