476 : امام مهدى عليه السلام با كدام دين بر عالم حكومت مى كند؟

موعود شناسی و پاسخ به شبهات – پیرامون تاریخ بعد از ظهور
دينى كه خود امام مهدى عليه السلام به آن متدين است و بعد از ظهور با آن بر مردم حكومت مى كند دين اسلام است . اين مدعا را با چند دليل مى توان به اثبات رساند:
1- از آنجا كه حضرت مهدى عليه السلام خاتم اوصياى پيامبر اسلام است و قرار است به طور حتم او بر عالم حكومت كند ، لذا به طور حتم دين حاكم در آن زمان دين اسلام است .
2- از آنجا كه حكومت حضرت مهدى عليه السلام مطابق روايات متواتره و صحيحه ، حكومت عدل در تمام زمينه هاست ، و عدل كامل نيز منحصر در اسلام است ، نتيجه مى گيريم نظامى را كه حضرت مهدى عليه السلام با آن حكومت خواهد كرد ، نظام اسلام خواهد بود.
3- مطابق برخى از اخبار حضرت مهدى عليه السلام بر امت اسلامى حكومت خواهد كرد ، اين روايات به نوبه خود دلالت دارد كه حكم او اسلامى بوده و احكام اجرايى او اسلامى خواهد بود.
ترمذى به سند حسن از ابى سعيد خدرى از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نقل كرده كه فرمود:((همانا در ميان امت من مهدى است كه خروج خواهد كرد ...)). (1241)
4- برخى از روايات نيز به طور صريح دلالت دارد بر اينكه حضرت مهدى عليه السلام احكام اسلام و سنت رسول خدا صلى الله عليه و آله را بعد از ظهور به اجرا خواهد گذاشت : طبرانى در((المعجم الاوسط))و نيز ابو نعيم اصفهانى از ابى سعيد خدرى نقل كرده اند كه گفت : از رسول خدا صلى الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمود:((مردى از اهل بيتم خروج مى كند كه به سنت من قيام مى نمايد ...)). (1242)
5- رواياتى كه به طور متواتر از رسول خدا صلى الله عليه و آله و ائمه اهل بيت عليهم السلام وارد شده كه امام مهدى عليه السلام زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد. و عدل كامل تنها در دين خاتم و كامل متجلى است كه همان دين اسلام است . نتيجه اينكه دينى كه حاكم در عصر ظهور است همان دين اسلام مى باشد.

1241- الحاو للفتاوى ، ج 2 ، ص 126.
1242- الحاوى للفتاوى ، ج 2 ، ص 131.
منبع  : کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات
نویسنده : علی اصغر رضوانی

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن