پیشگفتار

آثار و برکات تربت امام حسین علیه السّلامبسم الله الرحمن الرحیم

اللّهم صل علی محمدو آل محمد و عجل فرجهم. و صل علی علی امیرالمؤمنین و صل علی الصدیقة الطاهره فاطمة الزهراء و صل علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنة و صلی علی الأئمة المعصومین من وُلد الحسین. علی بن الحسن و محمدبن علی و جعفربن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمدبن علی و علیبن محمد و الحسن بن علی و الحجة بن الحسن المهدی علیهم السلام.

در همه ادیان و جوامع مختلف مردم آن جوامع یک نوع اعتقادات و سنت‌هایی دارند که آن‌ها را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند و برای نجات خود و حل پاره‌ای از مشکلات خود به آن اعتقادات پناه می‌برند و رفع مشکل می‌کنند در نزد مسلمانان خصوصا شیعه اثنی عشریه این اعتقادات فراوان است. به برکت منبع عظیم معنوی و الهی که در خدمت داریم خصوصا وجود نازنین ائمه معصومین علیهم صلوات اللّه از خاتم انبیا صلی الله علیه و آله تا وجود نازنین حضرت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف که پیشوایان و رهبران ما شیعیان هستند و در همه امور زندگی ما خودمان را جدای از آنان نمی‌دانیم و در همه احوال خودمان را در محضر آنان می‌بینیم و در همه احوال نیاز به وجود عزیز آنان داریم و در تمام کار‌ها از آنان و نام آنان مدد می‌جوئیم حتی فرزندانمان که تازه تکلم کردن را می‌آموزند هنگام بلندشدن از زمین نام علی علیه السلام و یا نام امام حسین علیه السلام را جهت یاری طلبیدن به زبان می‌آورند.

و در خیلی از اوقات برای غلبه و پیروزی بر چیزی و کسی نام مبارک حضرت مهدی علیه السلام را می‌بریم که این اعمال و کردار جزء اعتقادات لاینفک از زندگی ما شیعیان است و به این عمل تا روز قیامت افتخار می‌کنیم.

یکی از آن برنامه‌ها که مورد توجه مسلمین خصوصا شیعیان است و از قدیم هم بوده تبرّک جستن از تربت پاک و مطهر سرور آزادگان حضرت امام حسین علیه السلام است. که همواره ائمه علیهم السلام سفارش به این مسئله می‌کردند‌‌ همان طور که از کلام گهربار آنان استفاده می‌شود، بزرگان دین ما هم به این مسئله سفارش فراوان می‌کنند و خود هم از تربت آن حضرت جهت استشفاء و حل مشکلات کمک می‌گرفتند و احترام خاصی برای تربت حضرت حسین علیه السلام قائل بودند اینجانب هم بر این آمدم تا پاره‌ای از روایات، قضایا و معجزاتی که در کتب مختلف آمده است را جمع آوری کنم باشد که انشاءاللّه مورد قبولی آن حضرت قرار بگیرد امیدوارم که همواره پیرو ائمه معصومین علیهم صلوات اللّه باشیم. و مشمول عنایات و توجهات خاصه حضرت بقیه اللّه الاعظم ارواحنا له الفدا قرار بگیریم. 

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل: