پرستارى بچه ها

پرستارى بچه ها
تربيت کودک در جهان امروز - 39

مـتاسفانه طرز قضاوت ما درباره تربيت كودك ، به قدرى به ابتذال گراييده است كه حد و حسابى ندارد. افـرادى كـه بـدون فهم و تشخيص ، براى به فساد كشانيدن زن و بيزار ساختن او از وظيفه اصلى ، مى گويند كه نبايد زن ماشين جوجه كشى باشد، به عالم انسانيت خيانت مى كنند.
آنها هدفى جز ارضاى غرايز جنسى خود ندارند. احساس مى كنند كه اگر زن به وظيفه اصلى خود بپردازد، ديگر محيط رسواى اختلاط و بى بند و بارى وجود نخواهدداشت ، تا از زنان كامجويى كنند.
زنى كه بخواهد مادر و پرستارباشد، زنى كه براى محيط گرم خانواده ارزش قائل باشد، ديگر نمى تواند مثل زنان فاسد، جوانان و مردان هوسباز رابه دنبال خود بكشاند. زندگانى را به رنگ هوس در آوردن ، هنر نيست . هـنـر ايـن اسـت كـه واقـعــا وظيفـه را تشخيـص داد و بـه كـار بسـت ، هـرچنـد مشكلاتـى هـم دربـرداشتـه باشد.
ويـل دورانت مى نويسد : زنان و مردان باحيثيت ، مشكلات پيش آمده را حل مى كنند، زيرا مى دانند كه نظير اين مشكلات ، در ميدان هاى جنگ ديگرزندگى نيز هست .
آنها وقتى پاداش اين كار را مى گيرند كه سال هاى سخت از خود گذشتگى و سازگارى متقابل را پـشـت سـر گـذارده انـد و مـحـبـتـى محكم و پايداربه وجود آورده اند كه جوش آن از پرستارى بـچه هاست ، وقتى است كه همكارى در حوادث گوناگون زندگى ، جاى شور و شهوت جسمانى رافراگرفته و دو روح و دو دل به هم آميخته است . اگر از اين آزمايش معنوى گذشتند، كمال عشق را درك خواهندكرد. اين كمال ، بدون داشتن فرزند دست نمى دهد. باز بايد گفت كه ازدواج به خاطر فرزند داشتن پديدآمده است . ازدواج تـنـها براى اين نيست كه زن و مرد را به هم پيوند دهد، بلكه مقصودى ديگر هم دارد و آن ايـن كـه زندگى نوع خود را با ايجاد پيوند صداقت ومواظبت ميان پدر و مادر و فرزند تامين كند، اگرچه آزادى از قيود اجراى وظايف و وصول به غايات ، طبيعى است و به همين جهت زن بى فرزند درنظر ما مطعون است و ما را قانع نمى سازد كه او معناى حيات و رضايت را دريافته است . اگـر زنـى بـه جز مادرى ، كارى پيداكند كه نيروى خود را مصروف آن سازد و حياتش را به كمال رساند، عيبى ندارد و طبيعت آن را مى پذيرد، اما اگرمقصد و هدفى نداشته باشد و چيزى توجه او را جلب نكند، براى آن است كه بر غرض طبيعى عشق ، پشت پا زده است .
به قول نيچه : زن ، معمايى است كه حل آن بچه داشتن است . از پيامبر بزرگ اسلامر نقل شده است كه : بهترين زنان شما، زنى است كه : زاينده ، مهربان ، پاكدامن ، بـراى ديگران متكبر و براى شوهر متواضع باشد،در برابر شوهر به خودنمايى و جلوه گرى پردازد و در برابر ديگران خود را پوشيده بدارد، زنى كه سخن شوهر را بشنود و فرمان او را اطاعت كند ودر خلوت ، خود را در اختيار همسر خود قرار دهد. انحراف زن از وظيفه اصلى خود، در نظر پيشواى اسلام بسيار ناپسند است .
جامعه اى كه زن را به هركارى بگمارد جز به كار اصلى ، مرگ برايش بهتر از زندگى است .
زنى كه وظيفه مادرى را فداى مقام ، شهرت ، نفوذ و هوس نمايد، هنرى ندارد. عالى ترين و گرانمايه ترين هنر زن ،هنر مادرى است . پـيـامـبر اكرمر مى فرمايد : هرگاه زمامداران شما بدان و ثروتمندان شما بخيلان باشند و كارهاى شما به دست زنان سپرده شود، شكم زمين براى شمابهتر از روى زمين است .
.........................................................................
منبع : تربيت کودک در جهان امروز
دکتر احمد بهشتي

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن