ثواب نماز

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنا محمد بن يحيى عن محمد بن احمد عن موسى بن جعفر عن عبيدالله بن عبدالله عن واصل بن سليمان عن عبدالله بن سنان عن ابى عبدالله عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله ما من صلاه يحضر وقتها الا نادى ملك بين يدى الناس ايها الناس ‍ قوموا الى نيرانكم التى اوقدتموها على ظهور كم فاطفئوها بصلاتكم .
ترجمه :

1. امام صادق عليه السلام نقل مينمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: نمازى نيست كه وقت آن برسد، مگر اين كه فرشته اى در برابر مردم ندا مى كند: اى مردم ! بلند شويد و آتشهايى را كه بر پشتهاى خود افروخته ايد، با نمازتان خاموش كنيد.


حديث : 2
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عن قال حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن محمد بن الحسين بن ابى الخطاب عن الحسن بن محبوب عن عبدالعزيز عن ابن ابى يعفور قال قال ابو عبدالله عليه السلام يا عبدالله اذا صليت صلاه فريضه فصلها لوقتها صلاه مودع يخاف آن لا يعود اليها ابدا ثم اصرف ببصرك الى موضع سجودك فلو تعلم من عن يمينك و شمالك لا حسنت صلاتك و اعلم انك قدام من يراك و لا تراه
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام فرمودند: اى بنده خدا! نماز واجب را در وقت خود بخوان با حالت كسى كه با آن وداع مى كند و مى ترسد پس از اين هيچ گاه موفق به آنجام آن نشود. آنگاه ديدگانت را متوجه سجده گاهت نما. اگر بدانى در سمت راست يا چپ تو كسى هست ، بخوبى نماز مى خوانى و بدآن تو در برابر كسى هستى كه تو را مى بيند و تو او را نمى بينى .

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن