ثواب نماز در مسجد كوفه

savabol-amal

حديث : 1
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى احمد بن ادريس عن محمد بن احمد ابى عبدالله الرازى عن الحسن بن على بن ابى حمزه عن ابى بصير عن ابى عبدالله عليه السلام قال سمعته يقول نعم المسجد مسجد الكوفه صلى فيه الف نبى و الف وصى و منه فاز التنور و فيه نجرت السفينه ميمنته رضوآن الله و وسطه روضه من رياض الجنه و ميسرته مكر فقلت لابى ما المعنى بقوله مكر قال يعنى منازل الشيطان .
ترجمه :

1. ابى بصير مى گويد: شنيدم كه امام صادق عليه السلام فرمودند: مسجد كوفه مسجد خوبى است . هزار پيامبر و هزار وصى پيامبر در آن نماز خواند ند. از همين مسجد در زمان نوح عليه السلام آب از زمين جوشيد و كشتى نوح نيز در همين مسجد ساخته شد. سمت راست آن خوشنودى خداوند، ميانه آن باغى از باغهاى بهشت و سمت چپ آن مكر است . پرسيدم منظور از مكر چيست ؟ فرمود: مكر يعنى منازل شيطان .


حديث : 2
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد عن الحسين به سعيد عن محمد بن سنان قال سمعت ابى الحسن الرضا عليه السلام يقول الصلاه فى مسجد الكوفه فردا افضل من سبعين صلاه فى غيره جماعه .
ترجمه :
2. محمد بن سنان مى گويد: از امام رضا عليه السلام شنيدم كه فرمودند: نماز فرادى در مسجد كوفه بهتر از هفتاد نماز جماعت در غير آن است .


حديث : 3
حدثنى محمد بن على ماجيلويه رضى الله عنه قال حدثنى عمى محمد بن ابى القاسم عن احمد بن ابى عبدالله البرقى عن ابيه عن محمد بن سنان عن المفضل بن عمر احمد بن ابى عبدالله البرقى عن ابيه عن محمد بن سنان عن المفضل بن عمر عن ابى عبدالله عليه السلام قال صلاه فى مسجد الكوفه تعدل الف صلاه فى غيره من المساجد.
ترجمه :
3. امام صادق عليه السلام فرمودند: يك نماز در مجسد كوفه برابر با هزار نماز در ساير مساجد است .

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن