138 - ا اعتقاد به ولادت حضرت مهدى عليه السلام و وجود او تا اين زمان از ضروريات ايمان است

موعود شناسی وپاسخ به شبهات – پیرامون ولادت امام مهدی علیه السلام
اعتقاد به ولادت و وجود امام مهدى عليه السلام بر اساس ايمان و اعتقاد به امامت در هر زمان و ضرورت وجود حجت در هر زمان است . شيعه معتقد است كه امامت از اصول دين است و زمين هيچ زمانى خالى از حجت نيست ، كسى كه چنين عقيده اى دارد معتقد به ولادت حضرت مهدى عليه السلام است زيرا مطابق نص پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله امامان بعد از ايشان دوازده نفرند كه پياپى تا روز قيامت خواهد بود و از طرفى ديگر هر يك از امامان بر امام بعد از خود نص و تصريح نموده اند.
و از حيث تاريخ نيز جامعه شيعى ، امامت امام مهدى عليه السلام را پذيرفته اند. از طرفى ديگر مى دانيم كه هر كس وظيفه دارد امام زمان خود را بشناسد و بيعت او را بر گردن داشته باشد. در نتيجه اعتقاد به ولادت و وجود امام زمان حضرت مهدى عليه السلام ضرورى است گر چه به جهت شرايط و موانعى در غيبت به سر مى برد.
139 : چرا قرآن به طور رسمى به مسئله ولادت و وجود امام مهدى عليه السلام اشاره نكرده است ؟
موعود شناسی وپاسخ به شبهات – پیرامون ولادت امام مهدی علیه السلام

اولا: قرآن به بسيارى از مسائل عقيدتى و عملى اشاره نكرده است بلكه بيان آن را به پيامبرش واگذار نموده است . گر چه اصول معارف و احكام در قرآن كريم موجود است .
ثانيا : از برخى از آيات قرآن به طور وضوح ولى كلى استظهار مى شود كه بايد در هر زمانى انسان كامل و معصومى به نام حجت خدا موجود باشد ، كه درباره هر يك از اين آيات در جاى خود بحث خواهيم كرد.


منبع :موعود شناسی وپاسخ به شبهات
نویسنده: علی اصغر رضوانی
انتشارات مسجد مقدس جمکران

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن