اصل اعتقاد به رجعت مطابق راى گروهى از علماى اماميه از ضروريات مذهب به حساب مى آيد؛
شيخ حر عاملى مى فرمايد:((همانا ثبوت رجعت نزد همه علماى معروف و مصنفين مشهور از ضروريات مذهب اماميه به حساب مى آيد و حتى عامه نيز از اين موضوع باخبرند)). (1336)
مرحوم مجلسى مى فرمايد:((همانا اعتقاد به رجعت در همه عصرها مورد اجماع شيعه بوده و اين مساءله مانند خورشيد در وسط روز معلوم است)). (1337)
علامه طباطبايى رحمة الله عليه مى فرمايد:((روايات رجعت از طريق اهل بيت عليهم السلام به تواتر معنوى به ما رسيده است)). (1338)
گر چه در معناى((رجعت))بين علما اختلاف شده و برخى آن را به معناى رجعت دولت گرفته اند ، اما در اصل عقيده به رجعت اتفاق است ، بلكه معناى معهود آن كه همان بازگشت به اين دنيا در عصر ظهور است معناى مشهور نزد علماى شيعه است .
1336- الايقاظ من الهجعة ، ص 60.
1337- بحارالانوار ، ج 53 ، ص 123.
1338- الميزان ، ج 2 ، ص 107.
منبع : کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات
نویسنده : علی اصغر رضوانی