باب تحريم دروغ بستن بر خدا، و پيغمبر و ائمه عليهم السلام‏

1- ابو نعمان گويد: امام باقر (ع) مى‏فرمود: اى ابو نعمان. بر ما دروغى مبند

تا دين خود را به باد دهى، مبادا بخواهى كه سر باشى «در جلو قرار بگيرى» تا دم شوى «عقب بمانى» و ما را وسيله روزى خوردنت از مردم قرار نده كه فقير مى‏شوى، زيرا ترا آزاد نمى‏گذارند و حتما از تو پرسش مى‏كنند، اگر راست بگويى تصديقت مى‏كنيم، و اگر دروغ بگويى تكذيبت مى‏كنيم.

2- در حديثى مرفوع روايت شده كه در محضر امام صادق (ع) گفته شد كه بافنده از رحمت خدا دور است؟، حضرت فرمود: همانا اين آن بافنده‏اى است كه بر خدا و پيغمبرش دروغ ببافد.

3- امام صادق (ع) فرمود: دروغ بستن بر خدا و پيغمبر (ص) از گناهان كبيره است.

4- امام صادق (ع) در گفتگويى با مرد شامى فرمود: اى برادر شامى، سخن ما را گوش كن، و بر ما دروغ مبند، زيرا هر كه در مورد چيزى بر ما دروغ بندد، بر پيغمبر (ص) دروغ بسته، و هر كه بر پيغمبر (ص) دروغ ببندد، به خدا دروغ بسته و هر كه به خدا نسبت دروغ بدهد خداى عزّ و جل وى را عذاب مى‏كند.

5- امام صادق (ع) از اجدادش نقل مى‏كند: كه پيغمبر (ص) در وصيتش به على (ع) فرمود: اى على هر كه به من نسبت دروغ بدهد، حتما جايگاهش پر از آتش خواهد شد.

6- امام صادق (ع) فرمود: دروغ بستن بر خدا و پيغمبر خدا و اوصياى پيغمبر (ص) از گناهان كبيره است. سپس امام فرمود: كه پيغمبر (ص) فرموده است: هر كس چيزى را كه من نگفته‏ام به من نسبت دهد نشيمنگاهش پر از آتش خواهد شد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل: