گسترش دامنه فعاليت وهابيون در هندوستان

vah-7

به گزارش شبستان، مسلمانان هند با رد ايدئولوژي افراط گرايي اسلامي نگران گسترش وهابيت در اين کشور هستند که هويت ملي و اسلامي هند را به خطر مي اندازد. دخالت وهابي ها در امور سياسي هند تا آنجا پيش رفته است که « هيئت مشايخ و علماي هند» که وظيفه حمايت از اکثريت مسلمانان اين کشور را بر عهده دارد عربستان سعودي را متهم به دخالت در امور مسلمانان هند کرده است.
فعاليت وهابي هاي عربستان سعودي براي گسترش اسلام افراطي در جهان روز به روز در حال افزايش است، وهابي ها با گسترش فعاليت هاي خود در حال رخنه کردن در بسياري از کشورها هستند که يکي از نمونه هاي آن را مي توان در هند مشاهده کرد.
دخالت وهابي ها در امور سياسي هند تا آنجا پيش رفته است که «هيئت مشايخ و علماي هند» که وظيفه

حمايت از اکثريت مسلمانان اين کشور را بر عهده دارد عربستان سعودي را متهم به دخالت در امور مسلمانان هند کرده است.
به همين دليل تعداد زيادي از علماي مسلمان هند از مسلمانان اين کشور خواسته اند تا ايدئولوژي هاي افراط گرايانه گروههاي وهابي را با هوشياري کامل مهار کنند و همچنين خواستار محدود کردن تاثير آل سعود در امور کشور هند شده اند.
سيدمحمد اشرف کاچوچاوي، دبيرکل هيئت علما و مشايخ هند در اين باره مي گويد: حدود يکصدسال پيش مسلمانان هند به مبازه با وهابي ها پرداختند و ايدئولوژي آنها را رد کردند اما اين گروه افراط گرا بار ديگر با حمايت آل سعود در حال تاثيرگذاري بر جامعه هند و مسلمانان اين کشور هستند.
به گفته وي پس از استقلال هند، متاسفانه وهابي ها نفوذ خود را بر امور سياسي اين کشور افزايش داده اند.
کاچوچاوي مي گويد: در حالي که ما خود را از دولت و سياست دور نگه داشته ايم وهابي ها کنترل موسسه هاي مرتبط با امور اقليت ها شامل هيئت وقف و هيئت قوانين شخصي مسلمانان را در دست گرفته اند.
هيئت علما و مشايخ هند برخي گروههاي هندي مانند دئو باندها را به خاطر همکاري با گروههاي وهابي و وارد کردن ايدئولوژي هاي خارجي به هند مورد انتقاد قرار داده اند.
سيد بابار اشرف، سخنگوي هيئت علما و مشايخ هند در اين باره مي گويد: اين گروهها با دلارهاي حاصل از نفت تامين بودجه مي شوند و هدف آنها به دست گرفتن قدرت سياسي است.
رهبران اين هيئت مي گويند که ايدئولوژي هاي سعودي موجب بدنامي اقليت مسلمان در هند مي شوند.
کاچوچاوي در اين باره مي گويد: مسلمانان بايد مراقب چنين فعاليت هاي ضدملي به نام مذهب و اسلام باشند. به گفته وي هر مسلماني که يکي از اين افراط گرايان را پيدا مي کند بايد بلافاصله او را به پليس تحويل دهد.
به گفته تحليلگران، انتقاد هيئت علما و مشايخ هند از نفوذ وهابي ها بخشي از تلاشهاي آنها براي حفظ هويت هند و مسلمانان اين کشور است.
بنابرگزارش آن اسلام،در حال حاضر حدود 140 ميليون مسلمان در هند زندگي مي کنند و اين کشور را به سومين کشور پس از اندونزي و پاکستان به لحاظ داشتن جمعيت مسلمان تبديل کرده اند .
مسلمانان هند سالهاست که از ظلم و ستم اقتصادي و اجتماعي دولتمردان و سياستمداران هندي نسبت به جمعيت اقليت مسلمان شاکي هستند. آمار رسمي نشان مي دهد که مسلمانان داراي سطح کمتر تحصيلات و بيکاري بيشتر نسبت به اکثريت هند ديگر اقليت مانند مسيحي ها هستند.
مسلمانان هند کمتر از هفت درصد کارمندان هند را تشکيل مي دهند که پنج درصد آنها کارگران راه آهن و حدود چهار درصد آنها کارمندان بانک هستند و تنها 29 هزارمسلمان در جمعيت يک ميليون و 300 هزار نفري نظاميان اين کشور حضور دارند.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن