انتقاد شديد آيت الله وحيد خراساني از تضعيف کتاب بحارالانوار علامه مجلسی (ره)

vahid-1

به گزارش خبرنگار « شيعه نيوز» ، صبح امروز ايت الله وحيد خراساني در درس خارج فقه ، ادامه بحث سند زيارت جامعه کبيره از کتاب بحارالانوار به خدمات احياگر مذهب شيعه ، علامه محمد باقر مجلسي (رضوان الله تعالي عليه ) پرداخته و فرمودند : چون در اين زمان بي سوادي زياد شده و رجال شيعه ناشناخته ماندند ، و ظيفه است که مفاخر اين مذهب شناخته شوند . وظيفه انسانيت است که شکر منعم بجا اورده شود . مرحوم

مجلسي کاري کرد که ( لم يوجد له نظير ) و اهل فضل بايد شکر اين منعم را بنمايد . بعضي بيسواد ها پيدا شده اند و به کتاب بحارالانوار به نظر تضعيف نگاه ميکنند .
دقت کنيد ! اين مذهبي را که ما به راحتي داريم به باد ميدهيم ، او چگونه آن را حفظ نمود و براي احياي آن چه کرد . کتاب جلاء العيون و حيات القلوب را نوشت تا عوام را متوجه مذهب کند . و از طرفي کتاب مرأت العقول را نوشت که اساتين محققين رجال را در تصنيف و توثيق روايات متحير مي کند . او با اين علم رجال و دقت نظر کتاب بحارالانوار را نوشت که مبادا يک گوهر از جواهر علم اهل بيت ( عليهم السلام ) ضايع شود .
در بحارالانوار روايات صحيح و ضعيف همه را جمع نمود و خدمتي کرد که تاکنون نشده و نخواهد شد . بعضي بيسواد ها نگاه ميکنند به رواياتي که سندش ضعيف است و درک نمي کنند کسي که خودش مرأت العقول را مي نويسد و استاد کل است به اين نکته توجه داشته است . ولي در ضعاف متوني است که دلالتشان از سند محکم تر است و اي خدمتي است که اين فحل الفحول به جامعه ارايه کرد .
اين را بفهميد ! و به خاطر تمايل و خوشامد بعضي ها دست از عقايد اين مذهب بر نداريد و به خاطر اغراض سياسي ، عظمت پهلوي شکسته شده را از ياد نبريد  و حق کسي که گفت : «صبرت و في العين قذي و في الحلق شجي» را از دست ندهيم .

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن