اوّلاً: روايات امّ المؤمنين امّ سلمه

اوّلاً: روايات امّ المؤمنين امّ سلمه
حديث كساء در كتب معتبر مكتب خلفا و مكتب اهل بيت(ع)- 14

شأن نزول آيه تطهير و حديث كساء در نظر مصادر مكتب اهل بيت عليهم‏السلام
الف: شهر بن حَوشَب روايت كند:
هنگامى كه به زيارت امّ سلمه همسر پيامبر اسلام صلى‏الله‏عليه‏و‏آله رفتم گفتم: اى مادر مؤمنان در اين آيه چه نظرى دارى: «إنّما يُريدُ اللّه‏ُ لِيُذْهِبَ عَنْكُم الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُم تَطْهِيراً»73؟
امّ سلمه گفت: من و رسول خدا به رختخوابمان زير كساء خيبريمان بوديم كه فاطمه عليهاالسلام آمد و حسن و حسين عليهماالسلام همراهش بودند رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آلهبه فاطمه گفت: پسر عمويت كجاست؟ حضرت فاطمه عليهاالسلام در خانه است. رسول خدا فرمود: برو صدايش كن. فاطمه گويد: او را صدا زدم و پيامبر كساء را از زير پايمان جمع كرده آن را بر رويمان پهن نمود و اطراف آن را جمع كرد و به دستش گرفت و سپس فرمود: خداوندا! ايشان اهل بيت منند از آنان پليدى را دور و پاكيزه‏شان گردان. امّ سلمه گويد: من پشت سر رسول خدا نشسته بودم و گفتم: اى رسول خدا! پدر و مادرم فدايت باد پس من چه؟ حضرت فرمودند: تو بر خيرى. و اين آيه: «إنّما يُريدُ اللّه‏ُ...» در شأن رسول خدا و على و فاطمه و حسن و حسين عليهم‏السلام نازل شد.

73. سوره احزاب آيه33: هر آينه خدا اراده فرموده تا پليدى و ناپاكى از شما خاندان رسول دور باشد و شما را به بهترين پاكى‏ها پاكيزه گرداند.
منبع : حديث كساء در كتب معتبر مكتب خلفا و مكتب اهل بيت(ع)
نویسنده: علامه سيد مرتضى عسكرى - مترجم: على اسلامى

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن