مجازات تعصب

savabol-amal

ابيه عن محمد بن ابى عمير عن هشام بن سالم و درست بن ابى منصور عن ابى عبدالله عليه السلام قال : قال رسول الله صلى الله عليه و آله : من تعصب او تعصب له فقد خلع ربقه الالسلام من عنقه .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام نقل مى نمايند كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: كسى كه تعصب ورزد يا ديگران نسبت به او تعصب ورزند، پيوند خود را با اسلام بريده است .


حديث : 2

حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال : حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن يعقوب بن يزيد عن صفوان عن عبدالله بن الوليد النخعى عن عبدالله بن ابى يعفور عن ابى عبدالله عليه السلام قال : من تعصب او تعصب له خلع ربقه الاسلام من عنقه .
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه تعصب ورزد يا ديگران نسبت به او تعصب ورزند، پيوند خود را با اسلام بريده است .


حديث : 3
و بهذاالاسناد عن صفوان عن حفص عن محمد بن مسلم عن ابى عبدالله عليه السلام قال : من تعصب عصبه الله عزوجل بعصابه من نار.
ترجمه :
3. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه تعصب ورزد، خداوند با دستمالى آتشين سر او را مى بندد.


حديث : 4
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال : حدثنى محمد بن الحسن الصفار قال : حدثنى يعقوب بن يزيد عن العمركى رفعه قال من تعصب حشره الله يوم القيامه مع اعراب الجاهليه .
ترجمه :
4. معصوم عليه السلام فرمودند: كسى كه تعصب ورزد، خداوند در روز قيامت او را با بيابان نشين هاى جاهليت محشور مى گرداند.


حديث : 5
حدثنى محمد بن موسى بن المتوكل قال : حدثنى على بن ابراهيم عن ابيه عن النوفلى عن السكونى عن الصادق جعفر بن محمد عن ابيه عن آبائه عليهم السلام قال : قال رسول الله صلى الله عليه و آله من كان فى قلبه مثقال حبه من خردل من عصبيه بعثه الله يوم القيامه مع اعراب الجاهليه .
ترجمه :
5. امام صادق عليه السلام از پدرانش عليهم السلام روايت نموده است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: كسى كه باندازه دانه خردلى (141) تعصب در دلش باشد خداوند در روز قيامت او را با بيابان نشين هاى جاهليت بر مى انگيزاند.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن