ثواب صبر

savabol-amal

حديث : 1
حديثى محمد بن على ماجيلويه رضى الله عنه محمد بن يحيى العطار عن محمد بن احمد عن محمد بن حسان الرازى عن ابى محمد الرازى ععن ابى المغرا عن ابى عبدالله عليه السلام قال سمعت ابا جعفر عليه السلام يقول انى لا صبر من غلامى هذا و من اهلى على ما هو امر من الحنظل انه من صبر نال بصره درجه الصائم القائم و درجه و درجه الشهيد الذى قد ضرب بسيفه قدام محمد صلى الله عليه و آله
ترجمه :

1. امام صادق عليه السلام نقل مى نمايند كه امام باقر عليه السلام فرمودند: همانا من از اين غلام و خانواده ام چيزهايى مى بينم كه براين تلختر از حنظل است و بر ان صبر مى كنم و همانا كسى كه صبر كند، با صبر خود به درجه روزه دار شب زنده دار و درجه شهيدى مى رسد كه در پيشگاه حضرت محمد صلى الله عليه و آله شمشير زده است .


حديث : 2
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن ابى القاسم عن احمد بن ابى عبدالله عن الحسن بن الحسين بن يزيد عن ابراهيم بن ابى بكر عن عاصم عن ابى حمزه الثمالى عن ابى جعفر الباقر عليه السلام قال سمعته يقول من صبر على مصيبه زاده الله عزا الى عزه و ادخله الجنه مع محمد و اهل بيته عليهم السلام .
ترجمه :
2. راوى مى گويد شنيدم كه امام باقر عليه السلام فرمودند: كسى كه بر مصيبتى صبر كند، خداوند عزتش را افزون نموده و او را همراه با حضرت محمد صلى الله عليه و آله و اهل بيت او عليهم السلام به بهشت مى برد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن