ثواب گفتن ((لا اله الا الله )) به هنگام مصيبت

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد به عبدالله عن احمد بن محمد عن الحسن بن على عن عبدالله بن سنان عن معروف بن خربوذ عن ابى جعفر عليه السلام قال سمعته يقول ما من مومن يصاب بمصيبه فى الدنيا فيستر جع عند مصيبته حين تفجاه المصيبه الا غفر الله له ما مضى من ذنوبه الا الكبائر التى اوجب الله عليها النار و قال كلما ذكر مصيبته فيما يستقبل من عمره فاسترجع عندها و حمد الله غفر الله له كل ذنب اكتسبه فيما بين الاستر جاع الاول الى الاسترجاع الثانى الا الكبائر من الذنوب .
ترجمه :

1. امام باقر عليه السلام فرمودند: مومنى نيست كه هنگام رويداد مصيبتى ((لا اله الا الله )) بگويد، مگر اين كه خداوند همه گناهانش را مى آمرزد، جز گناهان كبيره كه انسان را جهنمى مى كند. و هرگاه در آينده به ياد آن مصيبت افتاده ، ((لا اله الا الله )) بگويد و خدا را حمد كند، خداوند تمام گناهانى را كه كه بين ((لا اله الا الله )) گفتن اول و دوم مرتكب شده است ، مى بخشد، جز گناهان كبيره را.


حديث : 2
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنا محمد بن الحسن الصفار عن احمد بن محمد عن على بن سيف عن اخيه عن ابيه سيف بن عميره عن ابى عبدالله عليه السلام قال من الهم الاسترجاع عند المصيبه وجبت له الجنه .
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه هنگام مصيبت ، گفتن ((لا اله الا الله )) به او الهام شود، بهشت براى او واجب مى شود.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن