ثواب صلوات بر پيامبر صلى الله عليه و آله

savabol-amal

حديث : 1
حدثنى احمد بن محمد رضى الله عنه عن ابيه عن محمد بن احمد عن السندى بن محمد عن ابى البخترى عن جعفر بن محمد عن ابيه عن آبائه عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله انا عند الميزان يوم القيامه فمن ثقلت سيئاته على حسناته جئت بالصلاه على حتى اثقل بها حسناته .
ترجمه :
1. امام باقر عليه السلام از پدرانش عليه السلام روايت نموده است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: در روز قيامت من در كنار ترازوى اعمال هستم . كسى كه گناهانش سنگينتر از كارهاى نيكش باشد، صلواتهايى را كه بر من فرستاده است مى آورم تا كارهايى نيكش را سنگينتر نمايم


حديث : 2

ابى رحمه الله عن سعد بن عبدالله عن احمد بن عبدالله قال حدثنى محسن بن احمد عن ابان الاحرم عن عبدالسلام بن نعيم قال قلت لابى عبدالله عليه السلام انى دخلت البيت فلم يحضرنى شى من الدعا الا الصلاه على النبى صلى الله عليه و آله فقال عليه السلام تو لم يخرج احد بافضل مما خرجت .
ترجمه :
2. راوى مى گويد: به امام صادق عليه السلام عرض كردم : وارد خانه خدا شدم و هيچ دعايى جز صلوات بر پيامبر صلى الله عليه و آله به يادم نيامد. فرمودند: هيچ كارى بهتر از كار تو در آنجا انجام نداده است .


حديث : 3
و بهذاالاسناد عن احمد بن ابى عبدالله عن ابيه عن عبدالله بن المغيره عن عبدالكريم الخزاز عن ابى اسحاق السبيعى عن الحارث الاعور قال قال اميرالمؤ منين على بن ابيطالب عليه السلام كل دعا محجوب عن السماء حتى يصلى على محمد و آله .
ترجمه :
3. اميرالمؤ منين عليه السلام فرمودند: هيچ دعايى به آسمان نمى رسد، مگر اين كه دعا كننده بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن