ثواب بر آوردن حاجت برادر مؤ من و كوشش براى ان ، بر طرف كردن گرفتارىاو، يارى او، برطرف كردن تشنگى و گرسنگى او، پوشانيدن او، سوار بر مر كبنمودن او، بى نياز گردانيدن او، كفن كردن او پس از مرگ دادن همسر به او و عيادت اوهنگام بيمارى .

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله قال حدثنى عباد بن سليمان عن محمد بن سليمان الديلمى عن ابيه سليمان عن مخلد بن يزيد النيسابورى عن ابى حمزه الثمالى عن على بن الحسين عليهماالسلام قال من قضى لاخيه حاجه فبحاجه الله بدا و قضى الله له بها مائه حاجه فى احديهن الجنه و من نفس عن اخيه كربه نفس الله عنه كرب القيامه بالغا ما بلغت و من اعانه على ظالم له اعانه الله على اجازه الصراط عند دحض ‍ الاقدام و من سعى له فى حاجه حتى قضاها له فسر بقضائها فكان كادخال السرور على رسول الله صلى الله عليه و آله و من سقاه من ظما سقاه الله من الرحيق المختوم و من اطعمه من جوع اطعمه الله من ثمار الجنه و من كساه من عرى كساه الله من استبرق و حرير و من كساه من غير عرى لم يزل فى ضمان اله ما دام على المكسى من الثواب سلك و من كفاه بما هو يمهنه و يكف وجهه و يصل به يديه اخدمه الله الولدان المخلدين و من حمله من رحله بعثه الله يوم القيامه الى الموقف على ناقه من نوق الجنه يباهث به الملائكه و من كفنه عند موته فكانما كساه من يوم ولدته امه الى يوم يموت و من زوجه زوجه يانس بها و يسكن اليها انسه الله فى قبره بصوره احب اهله اليه و من عاده عند مرضه حفته الملائكه تدعوا له حتى ينصرف و تقول طبت و طابت لك الجنه و الله لقضاء حاجته احب الى الله من صيام شهرين متتابعين باعتكافهما فى الشهر الحرام .
ترجمه :
1. امام زين العابدين عليه السلام فرمودند: كسى كه حاجت برادر مؤ من خود را بر آورد، با بر آوردن حاجت خداوند شروع كرده است (و سپس حاجت برادر مومنش را بر آورده است ) و خداوند بخاطر اين كار صد حاجت او را كه يكى از آنهابهشت است ، بر مى آورد. و كسى كه گرفتارى برادر مؤ منش را حل كند، خداوند گرفتاريهاى روز قيامت را برايش حل مى كند، هر قدر اين گرفتارى سخت باشند و كسى كه در مقابل ستمگرى كه به او ظلم مى كند او را يارى نمايد، خداوند به هنگام لغزش پاها او را كمك مى كند تا از پل صراط عبور نمايد. و كسى كه براى بر آوردن حاجت او كوشش نمايد تا آن را بر آورد و او را خوشحال نموده است .

حاجتش خوشحال شود، مانند اين است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله را خوشحال نموده است . و كسى كه تشنگى او را برطرف نمايد، خداوند از نوشابه هاى سربسته بهشتى به او عطا مى فرمايد و كسى كه گرسنگى او را برطرف نمايد، خداوند از ميوه هاى بهشت به او عطا مى فرمايد و كسى كه مؤ من بى لباس را بپوشاند، خداوند لباسهايى از ((استبرق )) و ((حرير)) به او عنايت مى نمايد و كسى كه به مؤ من پوشيده لباس بدهد، تا زمانى كه نخى از آن لباس باقى باشد در كفالت خداوند خواهد بود. و كسى كه به هنگام ضعف آبروى او را بخرد و به او كمك كند، خداوند ((ولدان مخلد)) (كودكانى كه هميشه كودك مى مانند) بهشتى را به خدمت او مى گمارد و كسى كه او را سوار بر مركبش نمايد، خداوند در روز قيامت او را سوار بر شترى بهشتى به موقف حساب مى آورد، بگونه اى كه بر فرشتگان خداوند مباهات مى نمايد و كسى كه پس ار مرگ او را كفن نمايد، گويا از روزى كه از مادر متولد شده تا روز مرگ او را پوشانيده است . و كسى كه به او همسرى دهد كه با او انس بگيرد، و آرامش يابد، خداوند در قبرش او را با سيماى محبوبترين اعضاى خانواده اش مانوس مى نمايد و كسى كه به هنگام بيمارى به عيادت او برود، فرشتگان گرداگرد او را گرفته و براى او دعا مى كنند تا بازگردد و مى گويند: پاك شدى و بهشت برايت پاك شد، بخدا سوگند بر آوردن حاجت او را بيش از دو ماه روزه پى در پى همراه با اعتكاف آن ماهها، در ماه حرام ، دوست دارم .

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن