ثواب قرائت سوره واقعه

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنى احمد بن ادريس قال حدثنى محمد بن احمد قال حدثنى محمد بن حسان عن اسماعيل بن مهران عن الحسن به على عن ابيه عنابى بصير عن ابى عبدالله عليه السلام قال من قرا فى كل ليله جمعه الواقعه احبه الله و احبه الى الناس اجمعين و لم ير فى الدنيا بوسا ابدا و لا فقرا و لا فاقه و لا افه من افات الدنيا و كان من رفقاء اميرالمؤ منين عليه السلام و هذه السوره لا مير المومنين .خاصه لا يشر كه فيها احد.

ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه در هر شب جمعه سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست خواهد داشت ، محبت او را در دل همه مردم مى افكند، هيچ گاه در دنيا گرفتار فلاكت ، فقر، ندارى و آفتى از آفات دنيا نمى شود و از دوستان اميرالمؤ منين عليه السلام خواهد بود. اين سوره مخصوص اميرالمؤ منين عليه السلام است و هيچ كس با او در آن شريك نيست .

حديث : 2
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن يحيى قال حدثنى احمد بن معروف عن محمد بن حمزه قال قال الصادق عليه السلام من اشتاق الى الجنه و الى صفتها فليقرا الواقعه و من احب ان ينظر الى صفه النار فليقرا سجده لقمان .
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه مشتاق بهشت و اوصاف بهشت است ، بايد سوره واقعه را بخواند و كسى كه مى خواهد اوصاف جهنم را بنداند، بايد سوره لقمان را بخواند.


حديث : 3
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن العباس عن حماد بن عمرو عن زيد الشحام عن ابى جعفر عليه السلام قال من قرا الواقعه كل ليله قبل ان ينام لقى الله عزوجل و وجهه كالقمر ليله البدر.
ترجمه :
3. امام باقر عليه السلام فرمودند: كسى كه هر شب قبل از خواب سوره واقعه را بخواند، خداى عزوجل را در حالى ملاقات مى كندد كه صورت او مانند ماه شب چهارده است .

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن