ثواب گفتن ((لا اله الا الله )) با اخلاص

savabol-amal

حديث : 1

ابى رحمه الله قال حدثنا سعد بن عبدالله عن يعقوب بن يزيد عن محمد بن ابى عمير عن محمد بن حمرآن عن ابى عبدالله عليه السلام قال من قال لا اله الا الله مخلصا دخل الجنه و اخلاصه بها آن يحجزه لا اله الا الله عما حرم الله عزوجل .
ترجمه :

1. امام صادق عليه السلام فرمودند كه با اخلاص ((لا اله الا الله )) بگويد، وارد بهشت مى شود. و گفتن با اخلاص اين است كه ((لا اله الا الله )) او را از آن چه خداى عزوجل حرام كرده ، باز دارد.

ترجمه :
حديث : 2
حدثنى محمد بن موسى بن المتوكل رضى الله عنه قال حدثنى على بن الحسين السعد ابادى عن احمد بن ابى عبدالله عن الحسين بن محبوب عن ابى جميله عن جابر عن ابى جعفر عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله اتانى جبرئيل بين الصفا و المروه فقال يا محمد طوبى لمن قال من امتك لا اله الا الله مخلصا
ترجمه :
2. امام باقر عليه السلام فرمود كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: جبرييل ميان صفا و مروه نزد من آمده و گفت : هر كس از امت تو با اخلاص ‍ ((لا اله الا الله ))بگويد، وارد بهشت مى شود.

حديث : 3
ابى رحمه الله قال حدثنى سعدبن عبدالله عن احمد بن محمد و الحسن بن على الكوفى و ابراهيم بن هاشم كلهم عن الحسين بن سيف عن سليمان بن عمرو عن مهاجر ابى الحسن عن زيد بن ارقم عن النبى صلى الله عليه و آله قال من قال لا اله الا الله مخلصا دخل الجنه و اخلاصه بها آن يحجزه لا اله الا الله عما حرم الله .
ترجمه :
3.... پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: كسى كه با اخلاص ((لا اله الا الله )) بگويد، وارد بهشت مى شود، و گفتن با اخلاص اين است كه ((لا اله الا الله )) او را از آنچه خداوند حرام كرده باز دارد.

حديث : 4
و بهذا الاسناد عن سليمان بن عمرو قال حدثنى زيد بن رافع قال حدثنى زر بن حبيش قال سمعت حذيفه يقول لا يزال لا اله الا الله ترد غضب الرب جل جلاله عن العباد ما كانوا لا يبالون ما انتقص من ديناهم اذا سلم دينهم فاذا كانوا لا يبالونما انتقص من دينهم اذا سلمت دنيا هم ثم قالوها ردت عليهم و قيل كذبتم و لستم بها صادقين .
ترجمه :
4. حذيفه گفت : ((لا اله الا الله )) هميشه خشم خداى بزرگ را از بندگان بر مى گرداند، البته تا زمانى كه به نقص دنيايشان در صورت سلامت دينشان اهميت ندهند. ولى هنگامى كه به نقص دين خود در صورت سلامت دنيايشان اهميت ندهند و آن را بگويند، آن را به خودشان برگردانده و مى گويند: دروغ مى گوييد و آنچه را مى گوييد باور نداريد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن