ثواب گفتن ((لا اله الا الله )) با صداى بلند

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قالحدثنا عبدالله بن جعفر الحميرى قال حدثنى احمد بن محمد عن الحسين بن سيف عن اخيه على عن ابيه سيف بن عميره عن الصادق جعفر بن محمد عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله ما من مسلم يقول لا اله الا الله يرفع بها صوته فيفرغ حتى تناثرذنوبه تحت قدميه كما يتناثر ورق الشجر تحتها.
ترجمه :

1. امام صادق عليه السلام فرمودند: رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: هيچ مسلمانى بلند نمى گويد ((لا اله الا الله )) مگر اين كه بى درنگ گناهانش زير پاهايش مى ريزند، همانگونه كه برگهاى درخت زير آن مى ريزند.

حديث : 2
ابى رحمه الله قال حدثنا سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد عن الحسين بن سيف عن سليمان بن عمرو قال حدثنى عمران بن ابى عطا قال حدثنى عطا عن ابن عباس النبى صلى الله عليه و آله قال ما من الكلام كلمه احب الى الله عزوجل من قول لا اله الا الله و ما من عبد يقول لا اله الا الله الا تناثرت ذنوله تحت قدميه كما يتناثر ورق الشجر تحتها.
ترجمه :
2. پيامبر صلى الله عليه و آله فر مودند: در ميان سخنان هيچ سخنى نزد خداى عزوجل دوست داشتنى تر از گفتن ((لا اله الا الله )) نيست . و هيچ بنده اى ((لا اله الا الله )) نمى گويد، مگر اين كه گناهانش زير پاهايش ‍ مى ريزند همانگونه كه برگهاى درخت زير آن مى ريزند.

حديث : 3
و بهذاالاسناد عن الحسين بن سيف عن اخيه على عن ابيه عن الحسن بن الصباح قال حدثنى انس عن النبى صلى الله عليه و آله قال كل جبار عنيد من ابى آن يقول لا اله الا الله
ترجمه :
3. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: منظور از (كل جبار عنيد: هر متكبر جبار) (كه خداوند در قرآن آنان را نكوهش نموده است ) كسى است كه از گفتن ((لا اله الا الله )) خوددارى كند.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن