شيعيان را در پاراچنار به‌راحتي ذبح مي‌کنند

به گزارش شيعه آنلاين، يک مستندساز با يادآوري سفر سال گذشته خود به پاراچنار پاکستان در تشريح وضعيت اسفناک آنها گفت: اين منطقه که در محاصره وهابي‌ها و سلفي‌ها قرار گرفته و زادگاه بزرگاني چون شهيد عارف "حسين الحسيني" است به راحتي شيعيان ذبح مي‌شوند.
«سهيل کريمي» با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات با بيان اينکه وسعت منطقه پاراچنار نصف استان تهران است، گفت: منطقه "کرم ايجنسي" پاکستان که شهر پاراچنار مرکز آن است، حدود يک ميليون جمعيت دارد که 600 هزار نفر از آنها شيعه هستند و جمعيت 200 هزار نفري پاراچنار نيز همگي شيعيان خالصي هستند که حتي يک نفر وهابي يا سلفي نيز در ميان آن‌ها نيست.
کريمي ادامه داد: خارج از اين منطقه، حدود 10ميليون نفر وهابي زندگي مي‌کنند که کمر به قتل شيعه بستند و چهار استان طالبان پرور افغانستان با اينها همسايه هستند، از جنوب غرب و شرق هم با منطقه پيشاور و وزيرستان شرقي همسايه هستند که همه اينها وهابي و سلفي هستند.
وي با بيان اينکه شيعيان يا بايد کل اين منطقه را يا مذهب‌شان را ترک کنند، افزود: اين منطقه فوق‌العاده سوق‌الجيشي است که ناتو از زمان ريگان به آن چشم طمع بسته بود و خود ريگان به دولت در تبعيد جهادي افغانستان گفت که درمنطقه پاراچنار مستقر شويد که نزديک‎ترين نقطه به کابل است.
اين فعال فرهنگي اظهار داشت: نزديک‌ترين شهر پاکستان به پاراچنار پيشاور است که 250 کيلومتر از آن فاصله دارد اما فاصله پاراچنار با کابل 120 کيلومتر است.
وي نکته مهم ديگر را پشتو زبان بودن شيعيان پاراچنار عنوان کرد و گفت: اهالي اين منطقه تنها قوم شيعه‌ پشتو زبان‌اند و براي پشتوهاي وهابي و سلفي خيلي سخت است که اينها شيعه هستند.
کريمي با بيان اينکه شيعيان پاراچنار آدم‌هاي ويژه‌اي هستند که به هيچ‌وجه زير بار زور نمي‌روند، اظهار داشت: شايد در جاهاي ديگر در دنيا بعضاً به خاطر شيعه بودن در يک‌سري موارد کوتاه بياييم ولي اينها به هيچ شکل کوتاه نمي‌آيند.
وي ريشه شيعه بودن آنها را از ايران خواند و گفت: از وقتي که در ايران شيعه مذهب رسمي شده است که حدود 400 سال از آن مي‌گذرد، اهالي اين منطقه نيز الگو گرفته‌اند و عموماً علماي بزرگ و انقلابي پاکستان مثل شهيد عارف حسين الحسيني پاراچناري‌اند.

کريمي ادامه داد: حب به اهل‌بيت(ع) و اعتقاد به جمهوري اسلامي در آن‌ها عميقاً وجود دارد و وقتي بر مزار شيعيان پاراچنار مي‌روي، اولين چيزي که مي‌بيني، پرچم جمهوري اسلامي ايران و پرچم "ياحسين" و "ياابوالفضل" است، همچنين در ورودي شهرشان يک علم بزرگ است که به آن مقام علمدار مي‌گويند و بدون استثنا در هر روستا و محله "کرم ايجنسي"، اولين نقطه، مقام علمدار است و اولين جايي که سلفي‌ها آن را بعد از فتح از بين مي‌برند، همين مقام علمدار است که به عنوان نشان شيعه‌گي است.
وي با بيان اينکه شيعيان پاراچنار در پنج سال گذشته در محاصره شديد قرار دارند، اظهار داشت: چه بسا از هر 10 نفري که از مسير پيشاور به پاراچنار مي‌روند، دو سه نفر سالم مي‌رسند.
کريمي افزود: ما يک هواپيماي دوموتوره از يک ژنرال پاکستاني اجاره کرديم و آن منطقه را به صورت قاچاقي دور زديم، يعني مسيري را که بايد 15 دقيقه‌اي مي‌رفتيم، 45 دقيقه طول کشيد، حتي هواپيماي قبلي را هم طالبان زده بود که خلبان با دست به من نشان داد.
اين مستند ساز در پاسخ به سؤالي در مورد منابع درآمد مردم پاراچنار گفت: کشت و زرع و کشاورزي خوبي دارند و نکته مهم اينکه، اموال‌شان برکت زيادي دارد، عجيب است مثلاً سه ماه به آنها چيزي نمي‌رسد و طبيعتاً به سمت قحطي مي‌روند، ابتدا از انبارهاي‌شان شروع به مصرف مي‌کنند، منتهي خوراک به آن‌ها فشار نمي‌آورد.
وي مشکل اصلي شيعيان پاراچنار را کمبود دارو عنوان کرد و گفت: تاکنون 1800 زن و بچه به خاطر نبود دارو در بيمارستان‌ها از بين رفته‌اند.
کريمي در ادامه با گلايه از رجانيوز به‌دليل پوشش ندادن اخبار پاراچنار تصريح کرد: درصد اخباري که رجانيوز از پاراچنار کار کرد، نسبت به برخي از رسانه‌هاي ديگر کمتر است.
وي با بيان اينکه شيعيان پاراچنار واقعاً در سيستم امنيتي ما نيز مظلوم هستند، اظهار داشت: کميسيون امنيت ملي مجلس دو بار جلسه گذاشتند و بنده هم دعوت کردند، البته خودم اميدي نداشتم اما آقاي بروجردي پاي کار آمد و در بحث روابط ديپلماتيک با آقاياني که از پارلمان پاکستان آمده بودند، جلساتي داشتيم.
کريمي تصريح کرد: شرايط آنجا طوري است که تا از نزديک نبينيم، درک نمي‌کنيم و برخي مسئولان امنيتي که به نوعي بايد در اين ماجرا نقش فعال داشته باشند، مي‌گويند مسئله قومي و قبيله‌اي است و وهابيت کاري به آن‌ها ندارد و حتي برخي مدعي هستند که عده‌اي شيعه جاهل آن‌جا را شور انقلابي گرفته و عامل افتراق هستند.
وي ادامه داد: از يکي از اين افراد پرسيدم چه مدت در پاکستان بوده است که گفت 15 سال اما تاکنون يک بار نيز به پاراچنار نرفته است.
اين فعال فرهنگي با يادآوري اينکه در آن منطقه شيعيان را ذبح کنند، در پاسخ به اين سؤال که آيا سپاه صحابه در اين زمينه نقش دارد، اظهار داشت: سپاه صحابه کلاً منحل شده است، تيم حقاني پاکستان و طالبان افغانستان يکي شده‌اند و تنها نقطه‌اي که با هم اتحاد دارند، منطقه پاراچنار است، دولت پاکستان، ISI سيستم امنيتي ارتش پاکستان و ناتو نيز از طرف ديگر در اين جريان هستند.
کريمي با تأکيد بر اينکه لايه‌هاي پايين آنها اعتقاد عميق به ولايت فقيه دارند، اظهار داشت: شرايط آن‌ها بسيار بد است، از سال گذشته که از پاراچنار آمدم تا الآن شايد به جرأت بگويم بيش از 200 نفر در يک منطقه کوچک آن‌هم به بدترين وضع ممکن،‌ شهيد شده‌اند.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن