رفتار وحشیانه سعودی‌ها با زندانیان دربند عربستان

اخبار :رفتار وحشیانه سعودی‌ها با زندانیان دربند عربستان
به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی "، انجمن ملی حقوق بشر دیروز سه‌شنبه اعلام کرد زندانیان زندان "الدمام عربستان " با ارسال تلگرافی به این انجمن خواستار مداخله برای مقابله با رفتارهای غیر اخلاقی از سوی مقامات زندان و تضمین حقوق معیشتی، انسانی و سلامتی خود شدند.
در این تلگراف آمده است نیروهای‌ امنیتی، زندانیان سعودی را هر بار هنگام ورود به زندان مجبور می‌کنند تا لباسهای خود را در بیاورند و سپس به شدت و با تحقیر آنها را بازرسی می‌کنند، که این نقض فاحش حقوق بشر و بر خلاف ارزش‌های اسلامی و انسانی است.
مقامات زندان همچنین زندانیان را به صلیب کشیده و شکنجه می‌کنند و با کلمات و جملات بسیار رکیک آنها را خطاب قرار می‌دهند.
در این پیام خطاب به انجمن حقوق بشر خواسته شده است با توجه به بروز بیماری‌های مسری در زندان همچون سل، هپاتیت و ایدز نسبت به واکسینه کردن زندانیان اقدام شود.
بنا بر گفته زندانیان سعودی، اداره زندانها همچنین اجازه نمی‌دهد بستگان زندانیان پتوهایی را در اختیار آنها قرار دهند تا مجبور نباشند از فرش‌ها و موکت‌های بسیار کهنه و آلوده استفاده کنند.
در این تلگراف از هیئت امور مذهبی زندان که اجازه نقض حقوق بشر نسبت به زندانیان سعودی را داده است، انتقاد شد.
"مفلح القحطانی " رئیس انجمن ملی حقوق بشر، حمایت از اوضاع زندانیان و اقدام برای انتقال بیماران روحی به بیمارستان و انتقال زندانیان خارجی به کشورشان که 70 درصد جمعیت زندان‌های سعودی را تشکیل می‌دهند، خواستار شدند.
منابع غیر رسمی گفتند هزاران زندانی و بازداشتی به دلایل مختلف از جمله اتفاقات جنایی و حوادث رانندگی و مسائل امنیت سیاسی و انتقاد از سیاست رژیم حاکم سال‌ها بدون محاکمه در زندان‌های سعودی به سر می‌برند و بسیاری از آنها دوره محکومیت خود را به پایان رسانده‌اند اما همچنان زندانی هستند.
پرونده حقوق بشر در عربستان طی سال‌های اخیر با انتقادهای شدیدی همراه بوده است به ویژه که رژیم سعودی برای سرکوب کردن معارضان که خواستار ایجاد اصلاحات در کشور هستند بسیاری را بدون دلیل حقوقی بازداشت می‌کند.
ناصر بن نایف الهاجرى یک شهروند کویتی که به مدت 2 سال و نیم در زندان "الملز " واقع در ریاض پایتخت عربستان زندانى بود اخیرا در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتى " حقوق و آزادیها " تاکید کرد: هرگز تصورش را نیز نمی‌کردم که آن رفتار وحشیانه را در یک "دولت اسلامى " مشاهده کنم.
وی تاکید کرد که اواخر سال2007 میلادی ، هنگام سفر به عربستان براى اداى فریضه حج بازداشت و به زندان " الملز " روانه شد.
هاجری در ادامه صحبتهایش "الملز " را بدتر از گوانتانامو خواند و افزود: تا این ساعت دلیل بازداشت و اتهام وارده بر خود را نمی‌دانم و در طول 2 سال و نیم بازداشت، هیچ قاضى به پرونده من رسیدگى نکرده و هیچ یک از مقامات قضائى اتهام بازداشت مرا اعلام نکرده‌اند.

1389/10/15 3:07 PM - شیعه نیوز

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن