مجازات مدعى امامت در صورتى كه امام نباش

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن محمد بن الحسين عن ابن فضال عن معاويه بن وهب عن ابى سلام عن سوره بن كليب عن ابى جعفر عليه السلام قال : قلت قول الله عزوجل : ((و يوم القيامه ترى الذين كذبوا على الله وجوههم مسوده )).
قال : من زعم انه امام و ليس بامام قلت : و ان كان علويا فاطميا قال : و ان كان علويا فاطميا.
ترجمه :

1. راوى از امام باقر عليه السلام پرسيد اين آيه درباره چه كسانى است ؟ ((در روز قيامت روى كسانى را كه به خدا دروغ بستند، سياه مى بينى )) (138). فرمودند:درباره كسى است كه خيال مى كند امام است ، در حالى كه نيست .
راوى پرسيد. گرچه علوى و فاطمى (از فرزندان يا دودمان امام على عليه السلام و حضرت فاطمه عليهماالسلام ) باشد؟ فرمودند: گرچه علوى و فاطمى باشد.


حديث : 2
حدثنى محمد بن موسى بن المتوكل رضى الله عنه قال : حدثنى عبدالله بن جعفر عن محمد بن الحسين عن الحسن بن محبوب عن ابان عن المفضل عن ابى عبدالله عليه السلام قال : من ادعى الامامه و ليس ‍ من اهلها فهو كافر.
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه ادعاى امامت كند و اهل آن نباشد، كافر است .


حديث : 3
ابى رحمه اله قال : عن سعد بن عبدالله عن محمد بن الحسين عن عبدالرحمن بن ابى هاشم البزاز الاسدى عن داود بن فرقد عن ابى عبدالله عليه السلام قال : من ادعى الامامه و ليس بامام فقد افترى على الله و على رسوله و علينا.
ترجمه :
3. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه ادعاى امامت كند و امام نباشد، بر خدا و رسول او و بر ما دروغ بسته است .


حديث : 4
و بهذاالاسناد عن محمد بن الحسين عن ابن سنان عن يحيى اخى اديم عن الوليد بن صبيح قال : سمعت ابا عبدالله عليه السلام يقول :ان هذا الامر لا يدعيه غير صاحبه الا بتر الله عمره .
ترجمه :
4. راوى مى گويد از امام صادق عليه السلام شنيدم كه فرمودند: كسى جز صاحب امامت ، مدعى آن نيست ، مگر اين كه خداوند عمر او را كوتاه مى نمايد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن