ثواب تب

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنى احمد بن ادريس عن محمد بن احمد عن الهيثم بن ابى مسروق عن شيخ من اصحابنا يكينى بابى عبدالله عن رجل عن ابى عبدالله عليه السلام قال قال رسول اللهه صلى الله عليه و آله الحمى رائد الموت و سجن الله فى ارضه و فورها و حرها من جهنم و هى حظ كل مومن من النار.
ترجمه :

1. امام صادق عليه السلام نقل نمودند كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: تب جاسوس مرگ ، و زندان خدا در زمينش مى باشد. جوشيدن و حرارت ان از جهنم ، و بهره هر مومنى از جهنم ، تب مى باشد.


حديث : 2
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه عن محمد بن الحسن الصفار عن على بن محمد القاشانى عن القاسم بن محمد عن سليمان بن داود عن سفيان بن عيينه عن الزهرى عن على بن الحسين عليهما السلام قال نعم الوجع الحمى تعطى كل عضو قسطه من البلاء و لا خير فيمن لا يبتلى .
ترجمه :
2. امام زين العابدين عليه السلام فرمودند: تب بيمارى خوبى است ، بهره هر عضوى از بلا را به آن مى دهد. در كسى كه به بلايى گرفتار نشود خيرى نيست .


حديث : 3
حدثنى الحسين بن احمد رحمه الله عن ابيه عن محمد بن احمد قال حدثنى يوسف بن اسماعيل باسناد له قال قال ان الومن اذا حم حمى واحده تناثرت الذنوب منه كورق الشجر فان ان على فراشه فانينه تسبيح و صياحه تهليل و تقلبه على فراشه كمن يضرب بسيفه فى سبيل اللهه فان اقبل يعبدالله هبين اخوانه و اصحاابه كان مغفورا له فطوبى له ان تاب و ويل له ان عاد و العافيه احب الينا
ترجمه :
3. معصوم عليه السلام مى فرمايند: همانا هنگامى كه مومن يك بار تب كند، گناهان مانند برگ درخت از او مى ريزند و اگر بر بستر خود ناله كند، ناله او تسبيح و فرياد او تهليل است . ثواب غلتيدن او در بستر نيز ثواب كسى است كه در راه خدا شمشير مى زند و و اگر در ميان برادران و يارانش خداوند را عبادت كند، آمرزيده مى شود. خوشا به حال او، اگر توبه كند و بدا بحال او، اگر توبه اش را بكشند و به هر حال ما سلامتى را بيشتر دوست داريم .

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن