ثواب دعا براى مردان و زنان مؤمن

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنا سعد بن عبدالله عن يعقوب بن يزيد عن صفوان بن يحيى ابى الحسن عليه السلام انه كان يقول من دعا لاخوانه من المومنين و كل الله به عن كل مؤ من ملكا يدعو له .
ترجمه :

1. امام كاظم عليه السلام مى فرمودند: كسى كه براى برادران مؤ من خود دعا كند خداوند بجاى هر مومنى فرشته اى مى گمارد كه براى او دعا كند.


حديث : 2
و بهذاالاسناد عن ابى الحسن الرضا عليه السلام قال ما من مؤ من يدعو للمومنين و المومنات و المسلمين و المسلمات الاحياء و الاموات الا كتب الله له بكل مؤ من و مومنه حسنه منذ بعث الله آدم الى ان تقوم الساعه .
ترجمه :
2. امام رضا عليه السلام فرمودند: هيچ مومنى نيست كه براى مردان و زنان مؤ من و مسلمان ، زنده يا مرده دعا كند، مگر اين كه خداوند به شماره همه مردان و زنان مؤ من ، از زمان حضرت آدم عليه السلام تا روز قيامت ، براى او حسنه مى نويسد.


حديث : 3
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن احمد بن ابى عبدالله قال حدثنى ابى عن على بن النعمان عن فضل بن يوسف عن عبدالله بن سنان عن ابى عبدالله عليه السلام قال من قال كل يوم خمسا و عشرين مره اللهم اغفر للمومنين و المومنات و المسلمين و المسلمات سيئه و رفع له درجه .
ترجمه :
3. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه هر روز بيست و پنج بار بگويد: ((اللهم اغفر للمومنين و المومنات و المسلمين و المسلمات (92))) خداوند به تعداد هر مومنى كه از دنيا رفته و هر مومنى كه تا روز قيامت به دنيا بيايد، براى او حسنه اى نوشته ، گناهى را از او پاك كرده و درجه او را بالا مى برد.


حديث : 4
حدثنى محمد بن على ماجيلويه رضى الله عنه عن عمه محمد بن ابى القاسم عن محمد بن على الكوفى عن محمد بن الحسن عن محمد بن حماد الحارثى عن ابى عبدالله عن ابيه عليهماالسلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله ما من عبد دعا للمومنين و المومنات الا رد الله عليه مثل الذى دعا لهم من كل مؤ من و مومنه مضى من اول الدهر او هو آت الى يوم القيامه و ان العبد ليومر به الى النار و يسحب فيقول المومنون و المومنات يا ربنا هذا الذى كان يدعو لنا فشفعنا فيه فيشفعهم الله فيه فينجو من النار.
ترجمه :
4. امام صادق عليه السلام از پدرش عليه السلام نقل مى نمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: هيچ بنده اى نيست كه براى مردان و زنان مؤ من دعا كند، مگر اين كه خداوند همانند آنچه راى آنان دعا كرده به خودش مى دهد، به تعداد هر زن و مرد مومنى كه از اول دنيا در اين دنيا آمده و تا روز قيامت به اين دنيا مى آيد. و همانا دستور مى رسد كه بنده اى را به جهنم ببرند، مردان و زنان مؤ من مى گويند: پروردگارا اين همان كسى است كه براى ما دعا مى كرد. شفاعت ما را در مورد او بپذير، خداوند نيز شفاعت انها را پذيرفته و او را از جهنم نجات مى يابد.


حديث : 5
ابى رحمه الله قال حدثنى على بن ابراهيم عن ابيه عن عبدالله بن ميمون القداح عن ابى عبدالله عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله اذا دعا احدكم فليعم فانه اوجب للدعاء.
ترجمه :
5. امام صادق عليه السلام نقل مى نمايند كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: هنگامى كه خواستيد دعا كنيد، طورى كه دعا كنيد كه شامل همه شود تا به اجابت نزديكتر شود.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن