ثواب خواندن سوره يس

savabol-amal

حديث : 1
بهذاالاسناد عن الحسن عن الحسين بن ابى العلاء عن ابى بصير عن ابى عبدالله عليه السلام قال ان لكل شى قلبا و ان قلب القرآن بس ‍ من قراها قبل ان ينام او فى نهاره قبل ان يمسى كان فى نهاره من المحفوظين و المرزوقين حتى يمسى و من قراها فى ليله قبل ان ينام و كل الله له الف ملك يحفظونه من شر كل شيطان رجيم و من كل افته و ان مات فى يومه ادخله الله به الجنه و حضر غسله ثلاثون الف ملك كلهم يستغفرون له و يشيعونه الى قبره بالاستغفار له فاذا دخل فى لحده كانوا فى جوف قبره يعبدون الله و ثواب عبادتهم له و فسح له فى قبره مد بصره و اومن من ضغطه القبر و لم يزل له فى قبره نور ساطع الى اعنان السماء الى ان يخرجه الله من قبره فاذا اخرجه لم يزل ملائكه الله معه يشيعونه و يحدثونه و يضحكون فى وجهه و يبشرونه بكل خير حتى يجوزوا به الصراط و الميزان و يوقفوه من الله موقفا لا يكون عند الله خلق اقرب منه الا ملائكه الله المقربون و انبياؤ ه المرسلون و هو مع النبيين واقف بين يدى الله لا يحزن مع من يخزن و لا يهم مع من يهم و لا يجزع مع من يجزع ثم يقول له الرب تبارك و تعالى اشفع عبدى اشفعك فى جميع ما تشفع و سلنى عبدى اعطك جميع ما تسال فيسال فيعطى و يشفع فيشفع و لا يحاسب و لا يوقف مع من يوقف و لا يذل مع من يذل و لا ينكب بخطيئه و لا بشى من سوء عمله و يعطى كتابا منشورا حتى يهبط من عند الله فيقول الناس باجمعهم سبحان الله ما كان لهذا العبد من خطيئه واحده و يكون من رفقا محمد صلى الله عليه و آله
ترجمه :

1. امام صادق عليه السلام فرمودند: هر چيزى قلبى دارد و قلب قرآن سوره ياسين است . كسى كه قبل از خواب يا در روز آن را تلاوت كند، در آن روز محفوظ بوده و روزى مى خورد. و كسى كه در شب قبل از خواب ان را تلاوت نمايد، خداوند هفتاد هزار فرشته را بگمارد تا او را از شر شيطان رانده شده و هر آفتى حفظ نمايند، و اگر در فرداى آن شب بميرد، خداوند او را به بهشت مى برد و سى هزار فرشته به هنگام غسل او حاضر مى شوند كه همگى براى او استغفار مى نماين و با استغفار براى او، تا قبرش او را تشييع مى نمايند، و هنگامى كه وارد قبرش مى شود، آن هفشتگان در داخل قبر او عبادت مى كنند و ثواب عبادت آنان براى او خواهد بود، و باندازه ميدان ديد چشمهايش ، قبرش را وسعت مى بخشد، از فشار قبر ايمن خواهد بود، و پيوسته از قبرش تا پهنه آسمان نورى مى درخشد، تا هنگامى كه خداوند او را از قبرش خارج نمايد و هنگامى كه او را از قبرش خارج نموده ، فرشتگان خداوند پيوسته با او هستند و او را بدرقه كرده با او صحبت نموده ، در صورت او مى خندند و او را به تمامى خيرات مژده مى دهند. و بدين ترتيب ، او را از پل صراط و ميزان عبور داده و بگونه اى او را به خداوند نزديك مى نمايند كه كسى نزديكتر از او به خدا نباشد، مگر فرشتگان مقرب خدا و پيامبران فرستاد ه او. او همراه با پيامبران در برابر خداوند مى ايستد و هنگامى كه ديگران غم و اندوه دارند و بى تابى مى نمايند، او غم و اندوهى نداشته ، و بى تابى نمى نمايد. آنگاه پروردگار متعال به او مى فرمايد: شفاعت كن كه من همه شفاعتهاى تو را مى پذيرم و بخواه كه هر چه را بخواهى به تو عطا مى نمايم و او نيز مى خواهد و عطا مى شود و شفاعت مى كند و پذيرفته مى شود. و هنگامى كه از عده اى حساب مى كشند و آنان را نگهداشته و ذليل مى شوند، او حسابى نداشته و او را نگه نمى دارند، ذليل نمى شود، بخاطر هيچ كدام از كارهاى بدش ‍ بدبخت نمى شود و نامه عملش را باز كرده و به او مى دهند. آنگاه از نزد خداوند پايين مى آيد و مردم مى گويند: سبحان الله ! (70) اين بنده خدا هيچ خطايى نداشت و از همنشينان حضرت محمد صلى الله عليه و آله است .


حديث : 2
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن محمد بن الحسين بن ابى الخطاب عن على بن اسباط عن يعقوب بن سالم عن ابى الحسن العبدى عن جابر الجعفى عن ابى جعفر عليه السلام قال من قرا يس فى عمره مره واحده كتب الله له بكل خلق فى الدنيا و بكل خلق فى الاخره و فى السماء بكل واحد الفى حسنه و محا عنه مثل ذلك و لم يصبه فقر و لا غرم و لا هدم و لا نصب و لا جنون و لا جذام و لا وسواس و لا داء يضره و خفف الله عنه سكرات الموت و اهواله و ولى لقائه و الرضا بالثواب فى آخرته و قال الله تعالى لملائكته اجمعين من فى السماوات و من فى الارض قد رضيت عن فلان فاستغفروا له .
ترجمه :
2. امام باقر عليه السلام فرمودند: كسى كه يك بار در عمر خود سوره يس را بخواند، خداوند به شماره هر آفريده اى در دنيا و هر آفريده اى در آخرت و در آسمان دو هزار حسنه براى او نوشته و دو هزار گناه او را پاك مى نمايد و دچار فقر، زيان مالى ، زير آوار ماندن ، بيچارگى ، ديوانگى ، جذام ، وسواس و بيمارى زيانبخش نمى شود. و خداوند سختيهاى مرگ و ترسهاى آن را براى او اسان نموده و قبض روح او را خود به دست مى گيرد و از كسانى خواهد بود كه خداوند براى آنان گستردگى در زندگى ، خوشحالى هنگام زيارت خداوند و رضايت به ثواب الهى را در آخرت براى آنان تضمين نموده است . و خداوند متعال به تمام فرشتگان آسمانى و زمينيش مى فرمايد: همانا كه از فلانى راضى شدم ، پس براى او استغفار نماييد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن