ثواب زيارت پيامبر صلى الله عليه و آله امير المومنين ، امام حسن ، امام حسين وائمه -صلوات الله عليهم اجمعين

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنا سعد بن عبدالله قال حدثنا محمد بن الحسين بن ابى الخطاب قال حدثنى عثمان بن عيسى عن العلاء بن المسيب عن ابى عبدالله جعفر بن محمد عن ابيه عن آبائه عليهم السلام قال قال الحسن بن على لرسول الله صلى الله عليه و آله يا ابت ما جزاء من زاك فقال صلى الله عليه و آله من زارنى او زار اباك او زارك او زار اخاك كان حقا على ان ازوره يوم القيامه حتى اخلصه من ذنوبه .
ترجمه :

1. امام صادق عليه السلام از پدران بزرگوار خود عليهم السلام نقل نموده است كه امام حسن مجتبى عليه السلام از رسول خدا صلى الله عليه و آله پرسيد: پدرم پاداش كسى كه شما را زيارت كند، چيست ؟ آن حضرت صلى الله عليه و آله فرمودند: كسى كه من ياپدرت ، يا تو يا برادرت را از زيارت نمايد، به عهده من است كه در روز قيامت او را زيارت نموده و او را از گناهانش خلاص كنم .


حديث : 2
حدثنى حمزه محمدبن العلوى رضى الله عنه قال حدثنى احمد بن محمد الهمدانى قال حدثنى على بن حمدون الرواس قال حدثنا محمد بن الحسين القواريرى قرابه يعلى بن عبيد قال حدثنا جعفر بن امين الثغرى قال حدثنا عثمان بن عيسى الرواسى عن العلاء بن المسيب عن جعفر بن محمد عن ابيه محمد بن على عن ابيه على بن الحسين بن على عليه السلام قال قال الحسين صلوات الله عليه يا ابتاه ما لمن زارنا قال يا بنى حياو ميتا و من زار اباك حيا و ميتا و من زار اخاك حيا و ميتا و من زارك حيا و ميتا كان حقيقا على ان ازوره يوم القيامه و اخلصه من ذنوبه و ادخله الجنه .
ترجمه :
2. امام باقر عليه السلام از پدران بزرگوار خود عليه السلام نقل نموده است ؟ امام حسين عليه السلام از رسول خدا صلى الله عليه و آله پرسيد: پدرم ! كسى كه ما را زيارت كند، چه پاداشى دارد؟ آن حضرت صلى الله عليه و آله فرمود: كسى كه مرا در زندگى يا پس از مرگ زيارت نمايد و كسى كه پدرت را در زندگى يا پس از مرگ زيارت نمايد و كسى كه بردارت را در زندگى يا پس از مرگ زيارت نمايد و كسى كه تو را در زندگى يا پس از مرگ زيارت نمايد، سزاوار است بر من كه در روز قيامت او را زيارت نمايم ، او را گناهانش رهايى بخشيده و او را وارد بهشت كنم .

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن