ثواب روزه دار

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن محمد بن الحسين عن على بن النعمان عن عبدالله بن طلحه عن جعفر بن محمد عن ابيه عن ابائه عليهماالسلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله الصائم فى عباده الله و آن كان نائما على فراشه ما لم يغتب مسلما.
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام از پدرانش نقل مى نمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: روزه دار در عبادت خدا بسر مى برد، گرچه در رختخوابش خوابيده باشد، البته تا زمانى كه از مسلمانى غيبت نكند.


حديث : 2
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنا محمد بن الحسن الصفارقال حدثنى العباس بن معروف عن النوفلى عن اليعقوبى موسى بن عيسى عن السكونى عن ابى عبدالله عن ابيه عن ابائه عليهماالسمام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله نوم الصائم عباده ونفسه تسبيح .
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام از پدرانش عليهماالسلام نقل مى نمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:
خواب روزه دار عبادت و نفس او تسبيح است .


حديث : 3
حدثنى محمد بن موسى بن المتوكل رضى الله عنه قال حدثنا محمد بن يحيى عن محمد بن احمد عن محمد بن حسان الرازى عن ابى محمد الرازى عن ابراهيم ابى بكر بن ابى سمال عن الحسين بن احمد عن ابيه عن ابى عبدالله عليه السلام قال نوم الصائم عباده و صمته تسبيح و عمله متقبل و دعاوه مستجاب .
ترجمه :
3. امام صادق عليه السلام فرمودند: خواب روزه دار عبادت ، خاموشى او تسبيح ، عمل او پذيرفته شده و دعاى او مستجاب است .


حديث : 4
حدثنى محمد بن على ماجيلويه رضى الله عنه قال حدثنى عمى محمد بن ابى القاسم عن احمد بن ابى عبدالله عن الحسين بن سعيد عن فضاله عن عبدالله بن سنان عن الصادق عليه السلام قال خلوف فم الصائم الفضل عندالله من رائحه المسك .
ترجمه :
4. امام صادق عليه السلام فرمودند: بد بويى دهان روز ه دار نزد خداوند برتر از بوى مشك است .


حديث : 5
حدثنى احمد بن محمد رضى الله عنه عن ابيه عن محمد بن احمد قال حدثنى ابوعبدالله الرازى عن منصور بن العباس عن عمروبن سعيد عن الحسن بن صدقه قال قال ابوالحسن الاول عليه السلام قيلو فان الله يطعم الصائم و يسقيه فى منامه .
ترجمه :
5. امام كاظم عليه السلام فرمودند: هنگام ظهر بخوابيد. زيرا همانا خداوند در خواب به روزه دار آب و غذا مى خوراند.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن