ثواب نماز جماعت

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله عن سعد بن عبدالله عن احمد بن عبدالله عن ابن ابى نجرآن عن عبدالله بن سنان قال قال ابوعبدالله عليه السلام آن الصلاه فى الجماعه تفضل على صلاه الفرد ثلاث و عشرين درجه تكون خمسا و عشرين صلاه .
ترجمه :

1. امام صادق عليه السلام فرمودند: همانا نماز جماعت بيست و سه درجه بالاتر از نماز فرادى است و بيست و پنج نماز مى باشد.


حديث : 2
ابى رحمه الله قال حدثنى على بن ابراهيم عن ابيه عن النوفلى عن السكونى عن ابى عبدالله عن آبائه عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله من اتى الجماعه ايمانا و احتسابا استانف العمل .
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام از پدرانش عليهماالسلام نقل مى نمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: كسى كه نماز جمعه را از روى ايمان و بخاطر پاداش الهى بجا آورد، عملش را از نو آغاز كرده است . (زيرا با اين عمل گناهان قبلى او آمرزيده شده است .)


حديث : 3
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن يحيى العطار عن محمد بن احمد عن ابراهيم بن اسحاق عن عبدالله بن حماد الانصارى عن المعلى بن خنيس قال سمعت ابا عبدالله عليه السلام يقول من وافق منكم يوم الجمعه فلا يشتغلن بشى غير العباده فان فيها يغفر للعباد و تنزل الرحمه .
ترجمه :
3. راوى ميگويد: شنيدم كه امام صادق عليه السلام فرمودند: هر كدام از شما كه روز جمعه را درك كرديد، نبايد غير از عبادت كار ديگرى انجام دهيد. زيرا بدرستى كه در آن روز بندگان آمرزيده شده و رحمت فرود مى آيد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن