نگهداری از طلبه ها در شرایط بیرحمانه برای آموزش عامل انتحاري با غل و زنجير +عکس

vahsh-1

روز سه شنبه رسانه‌هاي جهان خبري از پاکستان منتشر کردند که اين خبر حکايت از اوج تعصبات ديني و آموزش افراد کم سن و سال داشت که قرار بود روزي عمليات‌هاي انتحاري را انجام بدهند.
به گزارش خبرگزاري مهر، در دو روز گذشته حدود ۵۰ طلبه از مدرسه‌اي مذهبي در شهر بندري کراچي آزاد شده‌اند که تعدادي از اين طلبه‌‌ها به زنجير کشيده شده بودند . بر اساس گزارشها، طلبه‌هاي اين مدرسه که برخي از آنها فقط ۱۲ سال دارند، ضرب و شتم مي‌‌شدند، به آنها غذا داده نمي ‌شد و در مکاني نگه داشته مي‌‌شدند که پليس مي‌‌گويد شرايطي مشابه يک اتاق شکنجه دارد.
اين مکان «زندان ‌مدرسه» نام داشت و والدين تعدادي از کودکان، براي آن که فرزندشان در اين مدرسه حضور

يابند، پول هم پرداخت کرده بودند، چون پسرانشان به مواد مخدر اعتياد داشتند يا مرتکب جرمي شده بودند. تحقيقات در باره عملکرد اين مدرسه مذهبي در دست انجام است.
مقامات نيروي پليس پاکستان گفته‌اند که دست کم دو نفر که به اداره اين مدرسه مذهبي کمک مي‌‌کردند، بازداشت شده‌اند، ولي رئيس مدرسه فرار کرده است.
طلبه‌‌هايي که از اين مدرسه مذهبي آزاد شده‌اند، شرايط بيرحمانه آن را شرح داده‌ و برخي از آنها در حالي که هنوز زنجيرهايشان را به همراه داشتند، با رسانه‌‌هاي خبري گفتگو کرده‌اند.

 

vahsh-2


يکي از آنها گفت که ۲۰۰ ضربه شلاق خورده است. يکي ديگر از کودکان گفت که به آنها گفته شده بود که به «جهاد» فرستاده خواهند شد و اگر سعي کنند که فرار کنند، ۲۰۰ ضربه شلاق خواهند خورد.
محي ‌الدين، يکي از اين طلبه‌ ها، به خبرگزاري رويترز گفت: «يک ماه گذشته را در زيرزمين نگه داشته شدم و در زنجير بودم. در اين مدت، آنها به سختي شکنجه ام مي‌کردند.»
يکي از نوجواناني که در اين مدرسه بود، به خبرنگار بي‌.بي.‌سي در کراچي گفت که آنها مجبور بودند در تمام ساعات روز درس بخوانند. او گفت: «غذا يا لباس کافي به ما داده نمي‌ شد.»

 

vahsh-4

يکي ديگر از پسرها گفت که اعضاي طالبان به اين مدرسه مذهبي رفته‌اند و به آنها گفته‌اند که «براي مبارزه آماده شوند.»
يکي از مقامات رسمي ايالت سند هند به خبرگزاري فرانسه گفت: «تمام احتمالات از جمله نقش و رابطه (اين مدرسه مذهبي) با پيکارجويان، بررسي خواهد شد.»
والدين تعدادي از کودکان براي آن که فرزندشان به اين مدرسه راه يابد، مبالغ قابل توجهي پرداخته بودند و خبرنگاران مي‌‌گويند که در مواردي، خود والدين، فرزندشان را به زنجير کشيده‌اند.
بسياري از والدين، فرزندانشان را به اين مدرسه فرستاده بودند چون فکر مي‌‌کردند شرايط سخت آنجا، باعث مي‌شود آنها توانمندتر شوند. تعدادي از اين والدين به بي.‌بي.‌سي گفتند که از نتيجه کار، راضي هستند و فرزندشان را به زنجير کشيده‌اند تا مانع فرار آنها شوند.

 

vahsh-3

محمد قسيم، پدر يکي از اين کودکان، به بي.‌بي.‌سي گفت: «وقتي بچه‌اي مشکلي مثل دوستان ناباب، سيگار کشيدن يا استعمال دخانيات دارد، هيچ راهي نداريم جز اين که او را به چنين جاهايي بفرستيم.»
طلبه‌هاي اين مدرسه، پس از يورش نيروهاي پليس در روز دوشنبه، ۱۲ دسامبر، آزاد شدند. گفته شده که به نيروهاي پليس گزارش شده بود رئيس اين مدرسه، طلبه‌‌ها را به زنجير کشيده و آنها را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار مي‌دهد.
طلبه‌‌هايي که از اين مدرسه نجات داده شده‌اند بين ۱۲ تا ۵۰ سال دارند و بيشترشان پشتون هستند. خبرگزاري فرانسه به نقل از يکي از مقامات پليس کراچي گزارش داده است که دست‌ کم ۱۸ نفر از افرادي که از اين مدرسه آزاد شده‌اند، ۲۰ سال يا کمتر داشت ه‌اند.
برآورد مي‌‌شود که هزاران مدرسه مذهبي در پاکستان، بيش از دو ميليون طلبه را تحت آموزش دارند. در عين حال، مقامات رسمي پاکستان گمان مي‌کنند که مدارس مذهبي بيشتري در اين کشور وجود داشته باشند که ثبت نشده‌اند.
در برخي مناطق پاکستان، مدارس مذهبي، تنها نهادهايي هستند که کودکان خانواده‌هاي فقير مي‌توانند براي تحصيل به آنجا بروند.
خبرنگاران مي‌‌گويند که در مواردي، طلبه‌‌هاي مدارس مذهبي مورد آزار قرار مي‌‌گيرند، ولي چنين حادثه‌اي در اين ابعاد و در شهر بزرگي مثل کراچي خيلي غيرعادي است.

vahsh-5

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن