از تخريب بقيع تا پلمپ قبر أبولؤلؤ

به گزارش شيعه آنلاين، در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري يعني حدود 87 سال پيش، پس از اشغال مکه مکرمه، وهابيون به سرکردگي "عبدالعزيز بن سعود" بنيانگذار عربستان سعودي روي به مدينه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده، مأمورين عثماني را بيرون کردند و به تخريب قبور ائمه بقيع و غيره پرداختند.
حمله کنندگان ، ضريح فولادي ائمه بقيع را که در اصفهان ساخته شده بود و روي قبور حضرات معصومين امام مجتبي، امام سجاد، امام باقر و امام صادق (عليهم السلام) قرار داشت را از جا در آورده و بردند. اما اين اولين حمله آنان به مدينه نبود. آنان در سال 1221 هجري نيز يک بار ديگر به مدينه هجوم برده، پس از يک سال و نيم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصرف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشياي گرانبهاي حرم پيامبر (ص) و

تخريب و غارت قبرستان بقيع نمودند.
از زمان تخريب قبور بقيع تا به امروز، شيعيان و پيروان اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) همواره انتظار لحظه اي را کشيده اند که تسلط رژيم منحرف آل سعود بر سرزمين حجاز پايان يابد تا بتوان قبرستان بقيع و قبور ائمه را بازسازي کرد. اگر بخواهيم خوش بينانه به اين مسأله نگاه کنيم بايد آرزوي زماني را داشته باشيم که ميان تصميم گيرندگان در عربستان و بزرگان شيعه در جهان توافقي صورت گيرد تا به موجب آن آل سعود با ساخت و بازسازي قبرستان بقيع موافقت کند.
بدون شک وظيفه انجام اين گونه مذاکرات بر عهده چهره هاي سرشناس ديني کشورمان و چهره هاي شيعي جهان است. از نمونه اين چهره هاي سرشناس کشورمان مي توان به حجة الإسلام شيخ "محمدعلي تسخيري" دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي اشاره کرد.
بررسي پرونده فعاليت و يا تلاش حجة الإسلام تسخيري براي بازسازي قبرستان بقيع نشان مي دهد که وي نه تنها گام مفيد و مثبتي در اين زمينه برنداشته، بلکه عامل اصلي پلمپ شدن بارگاه أبولؤلؤ در شهر کاشان شد.
در مورد ماجراي پلمپ شدن بارگاه أبولؤلؤ يک منبع آگاه به خبرنگار شيعه آنلاين، گفت: حدود سه سال پيش که به همراه شيخ "محمدعلي تسخيري" براي شرکت در يک کنفرانس اسلامي به کشور قطر سفر کرده بوديم، در راهروي محل برگزاري کنفرانس ناگهان شيخ "يوسف قرضاوي" چهره سرشناس اهل سنت جهان عرب جلوي ما سبز شد و با خشم، ناراحت و لحني تمسخر آميز خطاب به شيخ "تسخيري" گفت: شما فقط دم از تقريب مذاهب مي زنيد، اما گامي مؤثر و واقعي براي اين مسأله بر نمي داريم.
اين منبع آگاه به نقل از قرضاوي ادامه داد "اگر مي خواهيد يک گام واقعي برداريد، بايد در مرحله اول قبر أبولؤلؤ را خراب کنيد". آقاي تسخيري از قرضاوي چند دقيقه وقت خواست تا نظر خود در اين مورد را اعلام کند. حدود يک ربع بعد پيش قرضاوي رفت و گفت "ما موافقيم، قبر أبولؤلؤ را پلمپ مي کنيم". چند روز بعد هم بارگاه أبولؤلؤ در کاشان پلمپ شد.
گفتني است؛ بدون شک موافقت شيخ "محمدعلي تسخيري" با پلمپ قبر أبولؤلؤ با هدف و نيت خاصي انجام گرفت، اما بهتر بود که وي از خود کياست نشان مي داد و با رفتاري ديپلماتيک در ازاي اعلام موافقت جمهوري اسلامي ايران با پلمپ قبر أبولؤلؤ، از قرضاوي درخواست مي کرد که گامي مؤثر براي بازسازي قبرستان بقيع بردارد.

منبع : سایت حضرت ولیعصر (عج)

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن