استفاده از بمب ممنوعه عليه مردم بحرين

به گزارش شيعه آنلاين، فعال سياسي بحريني با اشاره به استفاده از بمب هاي شبيه ناپالم عليه تظاهرکنندگان بحريني،از اقدام آمريکا و ديگر کشورهاي غربي براي صادرات انواع بمب هاي حاوي گازهاي ممنوعه به بحرين پرده برداشت.
کريم محروس روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: خطرناک ترين اين بمب ها، بمب هايي است که بحريني ها از آن به عنوان پودر زرد ياد مي کنند.
وي تصريح کرد: اين بمب ها حاوي ماده اي شبيه ماده موجود در بمب ممنوعه ناپالم است. با اين تفاوت که در آن بنزين و برخي مواد ديگر وجود ندارد.
محروس اظهار داشت: اين بمب ها بسيار خطرناک هستند. زيرا در آنها مواد آتش زايي وجود دارد که به مدت 12 ساعت به سوختن ادامه مي دهد. همچنين آثار آن چندين ساعت بر روي انسان باقي مي ماند.
اين فعال بحريني افزود: آمريکا و انگليس منبع اصلي واردات اين بمب ها به بحرين هستند. همچنين برزيل نيز برخي مواد خطرناک را به بحرين صادر مي کند که بر روي دستگاههاي تنفسي و عصبي انسان تأثير مخربي دارد و باعث ابتلاي افراد به بيماري هاي مزمن مي شود.
محروس خاطرنشان کرد: آمريکا نه تنها اين بمب هاي خطرناک بلکه ديگر انواع سلاح ها را نيز در اختيار رژيم آل خليفه قرار مي دهد بلکه در ترسيم سياست امنيتي رژيم آل خليفه براي مقابله با تظاهرات مسالمت آميز مردم نقش موثري دارد.
ناپالم بمبي است آتش‌زا که آن را مي توان با درنظر گرفتن محتويات امروزه اش جنگ‌افزار شيميايي ناميد.
ناپالم عموما متشکل است از بنزين يا نفت است، بعلاوه مواد افزودني که به اين مايعات سوزنده خاصيت ژلاتيني و چسبندگي مي‌دهند.
اين مواد "آرام سوز" و چسبنده، بدنه اجسام (يا انسان) را به تدريج و به طرز فجيعي مي‌سوزانند. چند قطره از مايع بمب ناپالم کافي است تا جسمي در ابعاد تقريبا دو متر مکعب را بتوان نابود کرد.
مواد ناپالم "هيدروفوب" (ضد آب) هستند و آتش ناپالم را نمي‌توان به راحتي با آب خاموش کرد. ناپالم قادر است بدون تماس مستقيم نيز با حرارتي بين 800 تا 1200 درجه سانتي گراد اجسام را نابود کند.

محروس فعال سياسي بحريني در ادامه درباره به بن بست رسيدن گفت وگوها با رژيم آل خيلفه گفت: جريان مردمي از آغاز از هرگونه ورود به گفت وگوهاي بيهوده با رژيم خودداري کرد و با مخالفت مطلق با مذاکره و ميانجي گري هاي مطرح شده براي گفت وگوها از مخالفان دولت و گروه هاي سياسي در اين زمينه پيشي گرفت.
محروس اظهار داشت: ملت بحرين در زمينه تلاش براي سرنگوني رژيم ديکتاتوري آل خليفه دستاوردهاي خوبي داشته است و امکان ندارد که از جايگاه کنوني خود عقب نشيني کند.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن