تغيير زمان شب قدر توسط وهابيون !

vahabi-4

به گزارش شيعه آنلاين، شب هاي 21، 23 و 27 ماه مبارک رمضان روايت هاي متفاوت از شب قدر به شمار مي رود. شيعيان شب هاي 21 و 23 ماه رمضان را روايت هاي اصلي شب هاي قدر مي دانند اما اهل سنت بر شب 27 تأکيد دارد.
اما در همين تعدادي از وهابيون کشور الجزاير با انتشار مطلبي در سايت هاي اينترنتي وابسته خود، اعلام کردند که شب 29 ماه مبارک رمضان را شب قدر مي دانند.
اين گروه از وهابيون در مطلب خود نوشتند: ما همه مسلمانان را به شب زنده داري و احياء شب 29 ماه رمضان دعوت مي نمائيم زيرا اين شب همان شب قدر اصلي است که خداوند در قرآن فرموده است.
اين وهابيون در مورد چگونگي رسيدن به اين نتيجه، اعلام کردند: ما از طريق فلکي و ستاره شناسي به اين

مسأله پي برديم، زيرا در شب 29 ماه رمضان سياره "زهره" نمايان مي شود و با چشم قابل رؤيت مي شود و بر همين اساس مي توان گرفت آن شب همان شب قدر است.
وهابيون الجزاير در ادامه ادعاي خود، به ياوه گويي پرداخته، گفتند: هنگامي که سياره "زهره" قابل رؤيت مي شود، اين به معني آن است که شب قدر با چشم ديده مي شود. خداوند به مؤمنان در قرآن وعده داده که مي توانند شب قدر را با چشمان خود ببينند، بنابراين ديدن سياره "زهره" به معني ديدن شب قدر است.
قابل ذکر است اين اولين باري نيست که وهابيون چنين ادعايي را مطرح مي کنند. در سال 2008 ميلادي نيز آنان با اعلام اينکه سياره "مريخ" قابل رؤيت شده، شب ديگري را به عنوان شب قدر خود انتخاب کردند و مدعي شدند که ديدن سياره "مريخ" با چشم به معني ديدن شب قدر براي مؤمنان است.
در همين حال پرفسور "جمال ميموني" رئيس سازمان ستاره شناسي الجزاير طي اظهاراتي با رد ادعاي وهابيون و انتقاد شديد از آنان، در مورد درستي يا نادرستي ادعاي مطرح شده، گفت: اين حرف کاملا "دروغ" است و ادعايي کاملا "مسخره" به شمار مي رود زيرا بر اساس قوانين و محاسبات ستاره شناسي رؤيت سياره "زهره" در چنين شبي امري کاملا طبيعي به شمار مي رود و هر انساني در سراسر جهان مي تواند چنين صحنه اي را ببيند و اصلا ربطي به مؤمنين و غير مؤمنين ندارد.
از سوي ديگر شيخ "عبد الحميد بيرم" مسئول کميته فقهي جمعيت علماي مسلمان الجزاير نيز با انتقاد از ادعاي مطرح شده توسط وهابيون اين کشور، اظهارات آنان را خرافات خواند و گفت: اين وهابيون تلاش مي کنند با مطرح کردن چنين ادعاهايي، توجه همگان را به خود جلب کنند. اين حرف ها چيزي جز "خرافات" نيست زيرا در زمان رسول الله (ص) نيز چيزي به معني ديدن ستاره يا سياره اي ديگر براي اثبات شب قدر وجود نداشته است.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن