دفاع از مظلومیت علی علیه السلام با زبان نرم

مورخ برجسته لبنانی با اشاره به تالیف کتاب «الصحیح من سیره امام علی‌(ع)» گفت: کثرت مطالب و پراکنده بودن مصادر سبب شده که یک نفر نتواند تمام معارف نورانی مربوط به امام علی‌(ع) را جمع‌آوری کند و باید کارهای گروهی در این زمینه انجام شود.
به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر مرتضی عاملی در جمع اساتید حوزه علمیه قم در لبنان افزود: هدف من از نوشتن این کتاب دفاع از مظلومیت علی‌(ع) است و در آن حقیقت را با زبانی نرم گفته‌ام.
این محقق و پژوهشگر لبنانی خاطرنشان کرد: تاکنون 30 جلد از این کتاب چاپ شده و 25 جلد دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.
وی افزود: نوشتن سیره ائمه‌(ع) باید توسط موسسات و مراکز علمی انجام شود و تصحیح و تنظیم آن با همفکری جمعی باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: مساله‌یی نیست که حضرت علی‌(ع) در آن نقش نداشته باشد یا سخنی نگفته باشد، لذا وظیفه حوزه علمیه است که مجموعه آثار مربوط به آن حضرت را جمع‌آوری کند و این کار از توان یک نفر خارج است.
وی با اشاره به ضرورت فعالیت‌پژوهی جمعی، گفت: معمولا به صورت پراکنده کار می‌کنیم و باید منظم و منسجم شویم، تا نتیجه ضعیفی حاصل نشود.
این روحانی برجسته لبنانی تصریح کرد: برای معرفی اهل‌بیت‌(ع) به دو اصل یعنی کار گروهی و شرح و تفسیر معارف اهل‌بیت‌(ع) نیاز داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی شرح و تفسیر معارف اهل‌بیت‌(ع) را از شؤون حوزه علمیه دانسته و گفت: بهتر است حوزه علمیه این کار را برعهده بگیرد و هیچ‌کس دیگری شایسته نیست.
وی در پاسخ به سوال یکی از اساتید حوزه مبنی بر اینکه روش شما در تالیف آثار سودمند چیست؟ ابراز داشت: از تمام راه‌هایی که می‌تواند به شبهات پاسخ داد استفاده کرده و مباحث رجایی، روایی، استدلالی، قرآنی و نظرات گذشتگان را بررسی می‌کنم.

منبع : سایت فطرت به نقل از تابناک

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن