در فنلاند برای شیعیان مسجد ساخته می‌شود

در فنلاند برای شیعیان مسجد ساخته می شود .

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر، در حالی که انجمن اسلامی فنلاند تلاش می‌کند که تسهلات کافی برای فریضه نماز مسلمانان فراهم کند و این کشور تنها یک مسجد رسمی دارد، رسانه‌های فنلاند از کمبود فضای اقامه نماز همزمان با افزایش جمعیت مسلمانان و ساخت مسجد جدید شیعیان خبر داده‌اند.
درحال حاضر حدود شصت هزار مسلمان در فنلاند ساکن هستند و اکثریت آنها در پایتخت این کشور ساکن هستند.
در این کشور نیز پیروان مذاهب مختلف اسلامی چون شیعه و سنی مکان متفاوتی برای نماز دارند همانطور که پیروان مذاهب مسیحی نیز کلیساهای مختلفی برای آداب نیایشی خود درنظر گرفته‌اند.
در حال حاضر محل انجمن اسلامی فنلاند در جنوب شهر "هلسینکی" پایتخت این کشور برای جمعیت نمازگزار بسیار کوچک است؛ اما هنوز فضای بزرگتری برای انتقال این انجمن اسلامی و مسجد آن درنظر گرفته نشده است.
جامعه شیعه فنلاند نیز با چنین مشکلی در منطقه "اجاسالو"، هلسینکی رو به رو است و فضای آنها نیز برای دربرگیری تمام مومنان نمازگزار کافی نیست و از سوی دیگر ساختمانی که در آن اقامه نماز می‌کنند در خطر تخریب قرار دارد.
تسهیلات بزرگتر و جدیدتر برای شیعیان فنلاند در حومه شرقی پایتخت درحال ساخت است.
در فنلاند تنها یک مسجد رسمی ساخته شده است و مسلمانان برای جبران کمبود جا به نمازخانه‏های کوچک و موقت روی آورده‌اند. تنها مسجد فنلاند در چهل کیلومتری شمال هلسینکی واقع شده است.
1389/10/18 10:29 AM - شیعه آنلاین

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن