ادامه واکنش‏ها به تضييع حقوق شيعيان مالزي

اخبار : ادامه واکنشها به تضییع حقوق شیعیان مالزی

بازداشت شيعيان عزادار در مالزي و نيز انتشار اتهامات بي‏اساس در رسانه‏ هاي مالزي بر عليه اعتقادات پيروان اهل بيت(ع) تظاهرات و اعتراضات زيادي را در پي داشته است و ناظران معتقدند که اين اظهارات غيرمنطقي مي تواند توسط صهيونيسم جهاني، دشمنان اسلام و آنهايي که مخالف وحدت ميان امت اسلامي هستند مورد سوء استفاده قرار گيرد و ضد منافع ملي اعضاي سازمان کشورهاي اسلامي تلقي خواهد شد.
ادامه واکنش‏ها به تضييع حقوق شيعيان مالزي
به گزارش خبرگزاري اهل‏بيت (ع) ـ ابنا ـ اعتراضات و واکنش‏ها نسبت به يورش نيروهاي امنيتي و افسران ديني ايالت سلانگور مالزي به "حسينيه حوزه علميه امام رضا(ع)" در شب عاشورا و بازداشت بيش از دويست نفر از عزاداران حسيني، ادامه دارد.
متن بيانيه رايزني فرهنگي ايران در کوالالامپور

بسم الله الرحمن الرحيم
واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا
در پي انتشار برخي اظهارات بي‏ اساس منتشر شده در رسانه‏ هاي مالزي بر عليه اعتقادات پيروان اهل بيت (ع) که تظاهرات و اعتراضات زيادي را در پي داشته است، کنسول فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مالزي، همزمان با محکوم نمودن اين تبليغات واهي بر ضد اعتقادات تعداد قابل توجهي از جامعه اسلامي، اعلام مي نمايد که هيچ رابطه‏ اي بين اين اظهارات و اعتقادات شيعه وجود ندارد.
به عقيده ما اين اظهارات غيرمنطقي مي تواند توسط صهيونيسم جهاني، دشمنان اسلام و آنهايي که مخالف وحدت ميان امت اسلامي هستند مورد سوء استفاده قرار گيرد و همچنين بر ضد منافع ملي اعضاي سازمان کشورهاي اسلامي تلقي خواهد شد.
مراجعه به اصول مهم اتحاد، همبستگي، همکاري، مذاکره و تفاهم ميان جامعه مسلمانان همواره توسط رهبران معنوي و رجال صادق امت اسلامي مورد تاکيد بوده است. ما اعتقاد داريم که اصول مشترک موجود ميان مسلمانان آنقدر مهم، قطعي و زياد است که ديگر جايي براي بحث و جدل در مورد تفاوتهاي کوچک و مختصر باقي نمي‏ماند.
کنسول فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مالزي از دولت محترم اين کشور درخواست انجام اقدامات مقتضي براي از بين بردن اثرات منفي اتهامات ذکر شده بالا و جلوگيري از تکرار دوباره تبليغات مشابه را دارد.
ما همچنين از تمام ايرانيان ساکن مالزي درخواست تبعيت از تمام قوانين و مقررات دولت دوست و برادر مالزي و انجام فعاليت‏ها و اقداماتشان برطبق وحدت اسلامي و برادري را داريم.
رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مالزي

الجزيره: گسترش تشيع سبب افزايش نگراني در مقامات مالزي است
در همين حال سايت شبکه الجزيره در نوشته‏اي به قلم  «محمود العدم» ضمن اعلان نگراني نسبت به گسترش تشيع، ادعا کرد دولت مالزي مصمم است فعاليت مرکز اهل‏بيت اين کشور را کاملا تعطيل کند!
به نوشته اين شبکه حادثه بازداشت نزديک به دويست نفر از شيعياني که در مالزي براي برگزاري مراسم روز عاشورا در ايالت سلانگور گرد هم آمده بودند، بحث اين روزهاي رسانه‏ هاي مالزي است.
اين سايت ادامه داد: "سازمان امور ديني ايالت سلانگور" که به وهابيون نزديک است، پيشتر نيز بارها از افزايش فعاليت شيعيان در مالزي ابراز نگراني کرده بود و «محمد خورسين المناوي» رييس اين سازمان هم پس از ماجراي بازداشت دويست شيعه عزادار گفته بود: ما نزديک به دو سال است که اين اوضاع را رصد مي‏کنيم. اين حمله بزرگترين فعاليت دولت عليه نشر مذاهب "منحرف" و مخالف قانون کشور است!
اين مقام مذهبي مالزي گفته است هم احزاب موافق و هم احزاب مخالف دولت مالزي از نشر مذهب تشيع در اين کشور ناخشنودند چند سالي است که مرکز اهل‏ بيت(ع) در مالزي با همکاري سفارت ايران و رايزني فرهنگي آن، جوانان مالزيايي را جامعه هدف خود قرار داده است.
منابع سياسي مالزي نيز در گفت‏ وگو با الجزيره روابط ايران و مالزي را قوي‏تر از آن دانسته‏اند که اينگونه مسائل آن را تحت‏ الشعاع خود قرار دهد. آنها براي حل اين مسأله خواهان گفت‏گو شده‏ اند. هر چند که بر جلوگيري کامل از فعاليت‏هاي مرکز اهل‏بيت(ع) نيز تأکيد کرده ‏اند!

اظهارات ضد و نقيض مقامات مالزي
«جميل خير پاهارام» نخست‏ وزير مالزي در جلسه هيأت دولت گفت: اين کشور به پيروان و عقايد همه مذاهب اسلامي به خصوص شيعيان احترام مي‏گذارد اما به هيچ وجه با نشر اين مکتب در مالزي موافقت نخواهد کرد؛ چراکه مذهب اصلي مردم مالزي با تشيع مخالف است!
پاهارام گفته است وجود مذاهب مختلف اسلامي و نشر آزادانه آنها، تهديدي است براي امنيت داخلي کشور و ممکن است مالزي را به سمت جنگ داخلي و ريخته شدن خون جوانان آن ببرد!
اين در حالي است که «هشام‏ الدين حسين» وزير کشور مالزي گفت: شيعيان بازداشت شده ضرري براي امنيت داخلي کشور ندارند؛ چون در اعتقادات شيعيان به هيج وجه تشويق به سمت تروريسم وجود ندارد.  
«شيخ عبدالحليم عبدالقادر» رييس جمعيت العلماي مالزي نيز در ديدار با «حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن واحدي» رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مالزي درباره ضرورت پيگيري وحدت مذاهب اسلامي و ايراد اتهامات ناروا به مکتب تشيع، بحث و تبادل نظر کرد.
شايان ذکر است رييس سازمان امور ديني سلانگور (JAIS) ـ که تحت تأثير انديشه‏هاي وهابيت است ـ  پيش از اين در بيانيه‏اي اعلام کرده بود که «شيعيان مالزي مي‏خواهند نظام پادشاهي اين کشور را واژگون کنند»!
همچنين در حالي که شبکه ‏هاي خبري مالزي اقدام به انعکاس گسترده تصاوير شيعيان بازداشت‏شده در دادگاه نموده بودند، رييس سازمان امور ديني سلانگور نيز با حضور در تلويزيون، تهمت‏ هاي ناروايي عليه شيعيان مطرح کرد.
اين سازمان در اقدام عجيبي ديگر، قرار است از ترس هدايت و تحت‏ تأثير قرار گرفتن زندانيان ديگر، براي شيعيان اين کشور زنداني ويژه بسازد!

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن