کشته شدن 50 مفتي و امام‏ جماعت اهل سنت در شمال قفقاز از سوي وهابيون

000000

رومن سيلانتيف" اسلام ‏شناس مشهور اعلام کرد تا به حال پنجاه رهبر روحاني اسلامي در شمال قفقاز به دليل مبارزه عليه وهابيت کشته شده اند.
به گزراش خبرگزاري اهل‏بيت(ع) ـ ابنا ـ "رومن سيلانتيف" اسلام‏ شناس مشهور اعلام کرد تا به حال پنجاه رهبر روحاني اسلامي در شمال قفقاز به دليل مبارزه عليه وهابيت کشته شده اند.
او که در برنامه "دين و جهان" راديو روسيه سخن مي‏گفت، اظهار داشت: «در حدود 50 نفر کشته شده‏ اند. اين افراد مي‏توانستند جامعه بزرگي از مفتي‏هاي طلبه اهل سنت را تشکيل دهند.»


بنابر اظهارات اين اسلام‏ شناس، تعداد خيلي کمي از طلاب علوم ديني ضدوهابي در روسيه باقي مانده ‏اند: «آنها تقريبا هرماه کشته مي‏شوند، از دست دادن برخي گروه‏هاي مسلمانان جبران‏ ناپذير است، تعداد زيادي از کساني که تا به حال قادر بوده‏ اند به صورت فعال با وهابيت مبارزه کنند، کشته شده ‏اند.»
سيلانتيف با بيان اينکه ديگر طلاب اهل‏ سنت و مردم روحيه خود را از دست داده ‏اند، گفت: «به اعتقاد من اوضاع د راينجا ـ شمال قفقاز ـ بحراني است؛ مردم يا ادامه مبارزه و مخالفت را متوقف کرده‏ اند يا تسليم دشمن شده‏اند.»
اين روحاني اهل‏ سنت و مخالف با وهابيت با ابراز رضايت از دستور مقامات روسيه مبني بر در اختيار قرار دادن نيروهاي محافظتي و امنيتي به رهبران روحاني اسلامي در شمال قفقاز گفت: «ما از مسلمانان ديگر کشورها مي‏خواهيم به فريادمان برسند!»

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن