وزير کشور عربستان ازاحتمال حمله القاعده به حجاج خبر داد

در حالي که تا چند روز آينده حدود سه ميليون حاجي داخلي و خارجي در مکه مکرمه مستقر مي‏شوند، وزير کشور عربستان سعودي گفت: در ايام شريف حج، اين احتمال وجود دارد که القاعده دست به حمله بزند!
به گزارش ابنا، نيروهاي امنيتي و نيز داوطلبان انتظامي ايام حج، ديروز در شهر مکه رژه رفتند و آمادگي‏هاي خود را در حضور «نايف بن عبدالعزيز» وزير کشور عربستان به نمايش گذاشتند.
بعد از اين مراسم وزير کشور عربستان در گفت و گو با نمايندگان رسانه‏ها با اعلام اينکه اين احتمال وجود دارد که گروهک القاعده در ايام حج دست به حمله بزند، گفت:« به القاعده نمي‏توان اعتماد کرد اما حکومت عربستان توان مقابله با اين تروريست‏‎ها را دارد».
نايف همچنين ـ بدون اشاره به حمله و تجاوز نافرجام اين کشور به شيعيان شمال يمن در سال گذشته ـ مدعي شد: «ما در راستاي مبارزه با القاعده، با حکومت يمن نيز همکاري همه‏جانبه خواهيم داشت؛ زيرا امنيت يمن، امنيت عربستان است».
وي افزود: «اين عربستان بود که کشورهاي غربي را در جريان ارسال بسته‏هاي حاوي مواد منفجره به آمريکا قرار داد و ما يقين داريم که نقش اصلي در ارسال اين بسته‏ها به آمريکا را "ابراهيم حسن الاسيري" ايفا کرده و او اکنون در يمن مستقر است».
گفتني است ابراهيم حسن الاسيري 28 ساله نيز مانند بيشتر سران گروهک تروريستي، شهروند عربستان سعودي است.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن