حديث چهل و پنجم

قال الله تبارك و تعالى

يابن ادم ملائكتى يتعاقبون باليل و النهار، ليكتبوا عليك ما تقول و تفعل من قليلك و كثيرك فالسماء تشهد بما رأت منك و الارض تشهد عليك بما عملت على ظهرها والشمس و القمر و النجوم يشهدون عليك بما تقول و تفعل و انا مطلع على مخفيات خطرات قلبك و لاتغفل عن نفسك فان لك فى الموت شغل شاغل و عن قليل انت مراحل و كل ما قدمته من الخير و الشر حاصل بلا زيادة و نقصان و تستو فى غذاً ما كنت فاعلاً،

يابن ادم ان الحلال ليس ياتيك الا قطرة قطرة و الحرام ياتيك كالسيل فمن صفى عيشه صفى دينه

اى فرزند آدم فرشتگان من شب و روز در پى هم مى‏آيند تا اندك و فراوان از گفتار و كردارت را به نوشته در آورند. آسمان به آنچه از تو ديده است گواهى مى‏دهد، و زمين نيز به آنچه بر روى آن انجام دادى گواهى خواهد داد، و خورشيد و ماه و اختران جملگى شهادت مى‏دهند به آنچه گفتى و نمودى. و من آگاه از انگيزه‏هاى پنهان در دلت مى‏باشم.

همانا براى تو در مرگ مشغله كافى هست، و بزودى كوچ خواهى نمود، و هر آنچه از خوب و بد پيش فرستاده‏اى بدون افزونى حاصل خواهد بود، و فردا تمام آنچه را كه انجام دادى در مى‏يابى.

اى فرزند آدم روزى حلال تنها قطره قطره بسوى تو خواهد آمد، و روزى حرام همچون سيل بسوى تو سرازير مى‏شود. پس هر كس معيشت خود را پاك نمود دينش را پاك نموده است.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل: