تجلى طبيعت زن با عاطفه مادرى

تجلى طبيعت زن با عاطفه مادرى
تربيت کودک در جهان امروز - 36

هيچ ترديدى نيست كه مبارزه با هوا و هوس براى پرورش يك انسان سالم ، بسيار لازم است .
هـنـگـامى كه دو انسان پيوند زناشويى را امضا كردند و به دنبال آن ، فرزند يا فرزندانى نصيب آنها شد،بسيارى از آزادى ها از آنها سلب مى شود. ديگر ناگزيرند به قيودى تن در دهند شب نشينى ها و شبگردى ها و شركت در بسيارى از نمايش هـا و تـمـاشاخانه ها ـگذشته از مضراتى كه براى خودآنان داردـبه سلامت و اعتدال فرزندانشان لطمه وارد مى سازد. بـه طـور كـلـى از روزى كـه زن مادرمى شود، بايد با يك حساب دقيق ، كليه امورى كه به حيثيت مادرى او زيان مى رساند.
بر خود حرام سازد، ديگر هيچ مطرح نيست كه قضيه اى كه با مادرى او تعارض دارد چيست .
مـقام باشد، يا شهرت و نفوذ واعتبار؟ گردش و تفريح و تفنن باشد يا كسب و هنر؟ و سرانجام بايد هـمـه را فـداى مـادرى كـرد ومـادرى را در درجـه اول اهـمـيـت قرارداد، حتى اين موضوع هم مطرح نيست كه نتيجه تقديم وظيفه مادرى چيست . آيـا پاداشى كه در برابر آن نصيب زن مى شود، كدام است ؟ طبيعت زن ، با عاطفه مادرى در عرصه وجود تجلى كرده است . در تمام سلول هاى وجودش ، جاذبه نيرومند مادرى حكمفرماست . بـزرگـتـريـن پـاداشـش هـمين است كه در شاهراه طبيعت زنانه خود قدم گذاشته و به دعوت سلول هاى وجود خويش پاسخ مثبت گفته است .
در نـهايت اگر ازاين قسمت هم چشم پوشى كنيم ، چه پاداشى از اين بزرگ تر كه مادرى دردوران كـهـولـت و پـيـرى ، احـسـاس كـنـد غـنـچـه هاى استعدادفرزندانش در سايه وظيفه شناسى او، شكوفاشده اند و هركدام در مسير صحيح ، به رشد و پيشرفت خود ادامه مى دهند. در ايـن هـنـگـام چـنـيـن مـادرى احساس سرفرازى مى كند، در پيشگاه وجدان خود شرمسار و سـرافـكنده نيست ، در خود غرورى احساس مى كند كه بايد آن را غرورى پسنديده و صحيح لقب داد، اگـرچـه غرور، خلقى ناپسنداست ، ولى در موردى است كه انسان خود را بيش از آنچه هست وارزش دارد، ببيند و بشناسد. در صورتى كه اگر انسان در برابر ابراز لياقت ، انجام وظيفه و كار فوق العاده جالبى ،مغرورشود چه مانعى دارد؟.
.........................................................................
منبع : تربيت کودک در جهان امروز
دکتر احمد بهشتي

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن