وَميراثُ النُّبُوَّةِ عِنْدَكُمْ؛
ميراث پيامبرى نزد شماست.
اين قضايا از خصائص و مواريث نبوّت است. مى فرمايد: «وميراث النبوّة»، نمى فرمايد: «ميراث الأنبياء». البته آن هم درست است، ولى ميراث نبوّت يعنى حق محض، عدل محض، علم محض، نور محض و هدايت محض، و اين ميراث نبوّت است؛ يعنى ائمّه عليهم السلام خصائص نبوّت را دارا بودند، ولى نبى نيستند، آنان تمام آن چه را كه لازمه نبوّت است داشتند، ولى نبى نيستند.
و اگر مراد از نبوّت، انبيا باشد، مواريث انبيا نيز نزد ائمّه عليهم السلام است و اين تعبير نيز درست است.
زيرا هر كدام از پيامبران مواريثى داشتند. براى مثال حضرت موسى عليه السلام عصا داشتند. ما جنبه مادّى آن را مى گوييم، وگرنه رمز آن داراى معانى و جهات ديگرى است.
فرض كنيد كه منظور از انگشتر سليمان عليه السلام همان انگشتر است كه نزد امام عليه السلام است، يا نه آن انگشتر، رمزى براى معانى ويژه اى است، ضمن اين كه جنبه مادّى آن نيز محفوظ باشد. ما بعضى از مطالب را در شرح عبارت «وورثة الأنبياء» گفتيم.