ديدار امام حسین علیه السلام با فرشتگان و جنيان

ديدار امام حسین علیه السلام با فرشتگان و جنيان
مقتل امام حسين (علیه السلام)- 36

21 - شيخ مفيد با سند خويش از امام صادق عليه السلام چنين روايت مى كند:
چون امام حسين عليه السلام از مدينه بيرون شد، گروههايى از فرشتگان نشاندار، با سلاحهايى در دست و سوار بر اسبان بهشتى او را ديدار نموده و به او سلام كرده و گفتند: اى حجت خدا بر مردم پس از جد و پدر و برادرش ! خداى سبحان در جاهاى متعدد، جد تو را به وسيله ما يارى رساند.
اكنون هم ما را به امداد تو فرستاده است . به آنان فرمود: وعده گاه ما كنار قبر و محل شهادتم كه كربلاست . وقتى وارد كربلا شدم پيش من آييد. گفتند: اى حجت خدا! فرمانمان ده تا بشنويم و اطاعت كنيم . آيا از دشمنى كه با تو برخورد مى كند بيم دارى تا به تو باشيم ؟ فرمود: آنان راهى بر من ندارند و آسيبى به من نمى رسانند تا آنكه به آن سرزمين برسم .
گروهايى از جنيان مسلمان نزد او آمدند و گفتند: اى سرور ما! ما پيروان و ياور توييم . هر دستورى كه دارى بده . اگر فرمان دهى كه در همينجا كه هستى همه دشمنانت را نابود كنيم ، چنان مى كنيم . حسين عليه السلام آنان را دعاى خير كرد و به ايشان فرمود: آيا اين آيه قرآن را كه بر جدم رسول خدا نازل شده نخوانده ايد كه (هر جا باشيد، مرگ به سراغتان مى آيد، هر چند در برجهاى استوار باشيد. (141) و فرموده است : (آنان كه شهادت بر آنان نوشته شده ، به شهادتگاه خويش بيرون خواهند شد. (142) اگر من همين جا بمانم ، پس اين مردم بدبخت با چه چيزى آزموده شوند؟ و چه كسى در جايگاه من در كربلا بيارمد؟ آن روز كه خداوند، زمين را گسترد، كربلا را برگزيد و پناهگاه شيعيانم و مايه ايمنى در دنيا و آخرت براى آنان قرار دارد. ولى روز شنبه ، روز عاشورا حاضر مى شويد كه در آخر آن روز كشته مى شود و پس از من هيچ كس از خانواده و خويشان و برادرانم نمى مانند كه تعقيب شوند و سر مرا نزد يزيد ملعون مى برند.
جنيان گفتند: اى حبيب خدا و فرزند حبيب خدا! به خدا سوگند اگر نبود اينكه اطاعت فرمانت لازم است و مخالفت با آن بر ما جايز نيست ، همه دشمنانت را پيش از آنكه به تو برسند نابود مى كرديم ، امام به آنان فرمود:به خدا قسم قدرت ما بر نابود كردن آنان از شما بيشتر است ، ولى (تا هر كس هلاك شود و هر كس زنده مى ماند، با حجت و دليل زنده بماند. (143) (144).

141- سوره نسا، آيه 78.
142- سوره آل عمران ، آيه 154.
143- سوره انفال ، آيه 42.
144- تسليه المجالس ، ج 2، ص 771.
منبع : مقتل امام حسين (علیه السلام)
تالیف  گروه حديث پژوهشكده باقرالعلوم - جواد محدثى

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن