اسب امام حسين عليه السلام

اسب امام حسين عليه السلام
مقتل امام حسين (علیه السلام) – 165

3 - صدوق گويد:
اسب امام حسين عليه السلام كاكل و پيشانى خود را به خون آن حضرت آغشته كرد، پا بر زمين مى كوبيد و شيهه مى كشيد دختر پيامبر با صداى شيهه او بيرون آمدند، اسب بى سوار را ديدند، فهميدند كه حسين عليه السلام كشته شده است . ام كلثوم دختر امام حسين عليه السلام دست بر سر نهاده فرياد مى زد. وا محمداه !
اين حسين است كه عريان و بى لباس بر صحرا افتاده است . (1)
4 - محمد بن طالب گويد:
اسب ، سم كوبان و شيهه زنان به طرف خيمه بانوان آمد؛ سر بر زمين مى زد تا آنكه مرد. (2)
آمدن اسب به طرف خيمه گاه ، در زيارت ناحيه مقدسه نيز آمده است . 5 - علامه مجلسى گويد:
چون خواستى آن حضرت را در اين روز با اين زيارت (ناحيه مقدسه ) زيارت كنى كنار آن بايست و بگو: اسب تو شتابان و شيهه زنان و گرين به طرف خيمه گاه تو آمد. زنان چون اسب تو را خجالت زده و با زين واژگون ديدند، از خيمه ها بيرون آمدند. گيسو پريشان و بر صورت زنان و گريان و عزت از دست داده ، به طرف قتلگاه تو روى آوردند. شمر بر سينه تو نشسته بود؛ خنجر بر گلوى تو گذاشت و محاسن تو را در دست گرفته و خنجر بر حنجرت نهاده بود. حواس تو از حس افتاد، نفسهايت پايان گرفت ، سرت بر فراز نى رفت ، خاندانت هچون بردگان اسير شدند و بر شترهاى بى كجاوه با غل و زنجير بسته شدند، چهره هايشان در گرماى سوزان مى گداخت ، در صحراها و دشتها برده مى شدند، دستهاشان به گردنها بسته بود و در بازارها چرخانده مى شدند.
پس واى بر آن گنهكاران فاسق ! با كشتن تو اسلام را كشتند، نماز و روزه را تعطيل كردند، سنن و احكام الهى را نقض كردند، پايه هاى ايمان را ويران ساختند، آيات قرآن را تحريف كردند و در طغيان و سركشى تاختند. رسول خدا صلى الله عليه و آله داغدار و صاحب خون شد، كتاب خدا مهجور گشت ، و چون تو مقهور شدى حق كنار گذاشته شد. با فقدان تو تكبير و تهليل و حلال و حرام و تنزيل و تاويل از دست رفت و پس از تو تغيير و تبديل و كفر و وا نهادن احكام و هوسها و گمراهيها و فتنه ها و باطلها آشكار گشت .
آنكه خبر شهادتت را كنار قبر جدت پيامبر خدا صلى الله عليه و آله اعلام كرد، اشكريزان مى گفت : اى رسول خدا! خانواده ات كشته شد، خاندان و حرمت هتك شد.
پس از تو فرزندانت به اسارت گرفته شدند و خويشاوندانت را حريم شكستند. رسول خدا در آزرده شد و دل داغدارش ‍ گريست و فرشتگان و پيامبران تسليتش گفتند و مادر فاطمه زهرا عليهاالسلام داغدار گشت . فرشتگان مقرب براى تسليت گويى به پدرت امير مومنان و در رفت و آمد شدند، در ملكوت اعلا براى تو عزا بر پا شد ت حوريان بر خود سيلى زدند، آسمان و آسمانيان و بهشت و خازنان آن ، كوهها و دره ها، درياها و ماهيانش ، كعبه و مقام و مشعر و حلال و حرام همه بر تو گريستند.

منبع : مقتل امام حسين (علیه السلام)
تالیف:گروه حديث پژوهشكده باقرالعلوم - جواد محدثى

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن