امام حسين (ع ) در خانه وليد

امام حسين (ع ) در خانه وليد
امام حسین وعاشورا از دیدگاه اهل سنت - 29

ولـيد شبانگاه به دنبال امام حسين (ع ) فرستاد حضرت سى نفر از اهل بيت و شيعيان خود را جمع كردو دستور داد با خود شمشير بردارند به آنها فرمود: من وارد خانه وليد مى شوم و شما پشت در بـمـانـيـد, اگرصداى من بلند شد و فرياد زدم يا آل الرسول , وارد شويد و از من دفاع كنيد آنگاه چوبدستى رسول خدا(ص ) را در دست گرفت و در ميان ياران خود به طرف خانه وليد به راه افتاد وقتى وارد خانه وليدشد, مروان را ديد كه در آنجا نشسته است . ولـيد او را از مرگ معاويه با خبر ساخت و گفت كه او را براى بيعت خواسته است حضرت فرمود: اى وليد! بيعت بايد آشكارا باشد و كسى مثل من در خفا بيعت نمى كند, هنگامى كه فردا همه مردم را به بيعت خواندى ما را نيز بخواه .
ولـيـد گفت : اى اباعبداللّه ! سخن نيكو گفتى و جواب شايسته دادى و من نيز همين انتظار را از توداشتم اكنون برو و فردا با مردم باز گرد. مـروان گـفت : اى امير! اگر اكنون از تو جدا شود هرگز چنين فرصتى به دست نمى آورى , مگر افـرادزيادى كشته شود او را در همين جا حبس كن و نگذار بيرون رود تا بيعت كند يا گردنش را بزنى . امـام رو بـه او كـرد و فـرمود: واى بر تو اى پسر زرقا ((43)) تو دستور كشتن مرا مى دهى ! به خدا دروغ گفتى و به پستى گراييدى , به خدا اگر كسى چنين قصدى داشته باشد زمين را از خونش سيراب مى كنم ,اگر راست مى گويى امتحان كن .
سـپـس به طرف وليد برگشت و فرمود: اى امير! ما خاندان نبوت و معدن رسالت و محل رفت و آمـدفرشتگانيم , رحمت خدا بر خانه هاى ما نازل مى شود, خدا آفرينش را با ما آغاز كرد و با ما پايان مى دهدو يزيد مردى شرابخوار و آدمكش است كه آشكارا مرتكب فسق مى شود, و كسى مثل من با كـسى چون او بيعت نمى كند با اين حال تا صبح صبر مى كنيم تا ببينيم كدام يك به خلافت سزاوار تريم . آن گاه از منزل وليد خارج شد و با اصحاب خود به خانه بازگشت ((44)) .

منبع : امام حسین وعاشورا از دیدگاه اهل سنت
نویسنده : گروه معارف - مركز پژوهشهاى اسلامى صدا و سيما

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن