ثواب کسی که گواهى به لا اله الا الله از او پذیرفته میشود

savabol-amal

حديث : 1
ابى رحمه الله قال حدثنى عبدالله بن الحسن المودب عن احمد بن على الاصبهانى عن ابراهيم محمد الثقفى عن محمد بن اسحاق عن ابى ها رون العبدى عن ابى سعيد الخدرى قال كان رسول الله صلى الله عليه و آله ذات يوم جالسا و

عنده نفر من اصحابه فيهم على بن ابى طالب عليه السلام اذ قال من قال لا اله الا الله دخل الجنه فقال رجلان من اصحابه فنحن نقول لا اله الا الله فقال رسول الله صلى الله عليه و آله انما تقبل شهاده آن لا اله الا الله فوضع رسول خدا صلى الله عليه و آله يده على راس على عليه السلام ثم قال علامه ذلك آن لا تحلا عقده ولا تجلسا مجلسه و لا تكذبا حديثه .

ترجمه :
1. روزى رسول خدا صلى الله عليه و آله در حالى كه در ميان عده اى ازيارآن خود كه على بن ابى طالب عليه السلام نيز يكى از آنان بود نشسته بودن ، فرمودند: كسى كه بگويد ((لا اله الا الله )) وارد بهشت مى شود. دو نفر از يارآن او گفتند: ما نيز ميگويم ((لا اله الا الله )) رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: گواهى به ((لا اله الا الله )) فقط از اين (على بن ابى طالب عليه السلام )
و شيعيانش كه پروردگار از آنان پيمان گرفته است ، پذيرفته مى شود.
آن دو نفر دوباره گفتند: ما نيز مى گوييم ((لا اله الا الله ))در اين هنگام رسولخدا صلى الله عليه و آله دستش را بر سر على عليه السلام گذاشته و فرمودند: نشانه آن (پيروى از على بن ابيطالب عليه السلام )اين است كه پيمان او را نشكنيد، در جايگاه او ننشينيد و سخن او را تكذيب نكنيد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن