ثواب گفتن لا اله الا الله

savabol-amal

حديث : 1
محمد بن على بن الحسين بن موسى بن بابويه القمى الفقيه مصنف هذا الكتاب قال حدثنى ابى رحمه الله قال حدثنى سعد عبدالله قال حدثنى احمد بن هلال عن احمد بن صالح عن عيسى بن عبدالله من ولده عمر بن على عن آبائه عن ابى سعديد الخدرى عن النبى صلى الله عليه و آله قال قال الله عزوجل لموسى بن عمران يا موسى لو آن السماوات و عامريهن عدى و الارضين السبع فى كفه و لا اله الا الله فى كفه مالت بهن لا اله الا الله .
ترجمه :

1.... پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: خداى عزوجل به موسى به عمران فرمودند: اى موسى ! براستى كه اگر آسمانها و ساكنان آن كه نزد من هستند و زمينهاى هفتگانه را در يك كفه گذاشته و ((لا اله الا الله )) (2) را در كفه ديگرى بگذارند. ((لا اله الا الله )) سنگينتر از آنها خواهد بود.

حديث :2
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد بن عيسى عن الحسين بن سيف عن اخيه على عن ابيه قال حدثنى الحجاج بن ارطاه قال حدثنى ابوالزبير عن جابر بن عبدالله عن النبى صلى الله عليه و آله قال الموجبتان من مات يشهد آن لا اله الا الله دخل الجنه و من مات يشرك بالله دخل النار.
ترجمه :
2.... پيامبر صلى الله عليه و آله فر مودند: دو چيز عامل دو چيز است : كسى كه بميرد در حالى كه گواهى مى دهد كه خدايى جز خداى يگانه نيست ، واردبهشت مى شود و كه بميرد در حالى كه شريكى براى خداوند مى داند، وارد جهنم مى شود.

حديث : 3
و بهذاالاسناد عن الحسين بن سيف عن ابيه عن عمرو بن شمر عن جابر عن ابى جعفر عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله لقنوا موتاكم لا اله الا الله فانها تهدم الذنوب فقالوا يا رسول الله فمن قال فى صحته فقال ذاك اهدم و اهدم و اهدم . آن لا اله الا الله انس المومن فى حياته و عن موته و حين يبعث و قال رسول الله صلى الله عليه و آله قال جبرئيل يا محمد لو تراهم حين يبعثون هذا مبيض وجهه ينادى لا اله الا الله و الله اكبر و هذا مسود وجهه ينادى يا ويلاه يا ثبوراه .
ترجمه :
3. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: ((لا اله الا الله )) را به مردگان خود تلقين كند، زيرا كگناهان را از بين مى برد گفتند: اى رسول خدا! كسى ككه آن را در حال سلامتى بگويد، چه حكمى دارد؟ فرمودند: اين (ذكر) گناهان را در هر حال از بين مى برد و از ين مى برد و از بين مى برد. براستى كه ((لا اله الا الله )) انس مؤ من در زندگى ، مرگ و بر انگيختن اوست . نيز رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود كه جبرييل گفت : اى محمد! كاش آنها را به هنگامى كه بر انگيخته مى شوند، مى ديدى كه يكى با روى سفيد مى گويد: ((لا اله الا الله )) و ديگرى با روى سياه مى گويد: ((واى بر ما كه نابود شديم .))

حديث : 4
و بهذاالاسناد عن الحسين بن سيف عن ابيه عن عمروبن جميع رفعه الى النبى صلى الله عليه و آله قال ثمن الجنه لا اله الا الله .
ترجمه :
4... پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: بهاى بهشت ((لا اله الا الله )) است .

حديث : 5
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن هلال عن الفضيل بن عبدالوهاب عن اسحاق بن عبدالله عن عبيدالله بن الوليد رفعه قال قال النبى صلى الله عليه و آله من قال الا اله الا الله غرست له شجره فى الجنه من ياقوته حمراء منبتها فى مسك ابيض احلى من العسل و اشد بياضا من الثلج و اطيب ريحا من المسك فيها ثمار امثال اثداء الابكار تفلق عن سبعين حله .
ترجمه :
5.... پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند : كسى كه ((لا اله الا الله )) بگويد، در بهشت در زمينى كه از مشك سفيد است ، درختى از ياقوت سرخ براى او كاشته مى شود كه شيرينتر از عسل ، سفيدتر از برف و خوشبوتر از مشك است . ميوه هاى آن همانند پستانهاى دخترآن باكره بوده و (آن قدر درخشنده است كه ) از پشت هفتاد پرده نمايان است .

حديث : 6
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله قال حثنا احمد بن محمد بن عيسى و ابراهيم بن هاشم و الحسن بن على الكوفى عن عمرو بن شمر عن جابر بن يزيد الجعفى عن ابى جعفر عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله ليس شى الا و له شى يعدله الا الله عزوجل فانه لا يعدله شى و لا اله الا الله فانه لا يعدلها شى و دمعه من خوف الله فانه ليس لها مثقال فان سالت على وجهه لم ير هقه قتر و لا ذله بعدها ابدا. ترجمه :
6. ... امام محمد باقر عليه السلام فر مود كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: هر چيزى هموزنى دارد، مگر خداوند. ((لا اله الا الله )) كه هموزنى ندارند و قطره اشكى از ترس خدا كه با هيچ وزنى قابل اندازه گيرى نيست و اگر اين اشك بر صورت او جارى شود، هيچ گاه ندارى و خوارى را نخواهد ديد.

حديث : 7
. و بهذاالاسناد عن جابر عن ابى الطفيل عن على صلوات الله عليه قال ما من عبد مسلم يقول لا اله الا الله الا صعدت تخرق كل سقف لا تمر بشى من سيئاته الا طلستها حتى تنتهى الى مثلها من الحسنات فتقف .
ترجمه :
7. اميرالمؤ منين عليه السلام فرمودند: هيچ بنده مسلمانى نيست كه بگويد ((لا اله الا الله ))، مگر اين كه بالا رفته و هر سقفى را مى شكافد و به هيچ كدام از گناهان او بر نمى خورد، مگر اين كه آن را پاك مى كند تا اين كه به خوبيهايى همانند خود برسد و بايستد.

حديث : 8
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن هلال عن ابن فضال عن ابى حمزه الثمالى قال سمعت ابا جعفر عليه السلام يقول ما من شى اعظم ثوابا من شهاده آن لا اله الا الله لان الله تعالى لا يعدله شى و لا يشركه فى الامر احد.
ترجمه :
8. ... امام باقر عليه السلام فرمودند: ثواب هيچ چيزى بيشتر از گواهى به (( لا اله الا الله )) نيست . زيرا خداوند همتايى نداشته و در امر خود هيچ كسى با او شريك نيست .

حديث : 9
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن ابى عبدالله قال حدثنى ابو عمران العجلى قال حدثنا محمد بن سنان قال حدثنا ابوالعلا ء الخفاف قال حدثنا عطيه العوفى عن ابى سعيد الخرى قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله ما قلت و لا قال القائلون قبلى مثل لا اله الا الله .
ترجمه :
9-.. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: نه من و نه گويندگان قبل از من ، همانند ((لا اله الا الله )) نگفته ايم .

حديث : 10
حدثنى محمد بن على ماجيلويه رضى الله عنه عن على بن ابراهيم عن ابيه عن النوفلى عن السكونى عن ابى عبدالله عليه السلام عن آبائه عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله خير العباده قول لا الا الا الله .
ترجمه :
10-... امام صادق عليه السلام از پدرانش روايت كرده كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: بهترين عبادت گفتن ((لا اله الا الله )) است .

حديث : 11
حدثنى محمد بن موسى بن المتوكل رضى الله عنه قال حدثنى على بن الحسين السعد ابادى عن احمد بن ابى عبدالله قال حدثنى ابو عمران العجلى رفعه قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله ما من مؤ من يقول لا اله الا الله الا محيت ما فى صحيفته من سيئات حتى تنتهى الى مثلها من حسنات .
ترجمه :
11-... رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: مومنى نيست كه بگويد ((لا اله الا الله )) مگر اين كه گناهان كارنامه اش پاك شده و اين عمل در كنار خوبيهاى همانند خود قرار مى گيرد.

حديث : 12
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن البرقى عن الحسين بن سيف عن اخيه على عن المفضل بن صالح عن عبيد بن زراره قال قال ابو عبدالله عليه السلام قول لا اله الا الله ثمن الجنه .
ترجمه :
12... امام صادق عليه السلام فرمودند: گفتن ((لا اله الا الله )) بهاى بهشت است .

حديث : 13
. و بهذاالاسناد عن احمد عن الحسن بن على بن يقطين عن محمد به سنان عن حماد بن عثمان و خلف بن حماد جميعا عن ربعى عن فضيل قال سمعته يقول اكثروا من التهليل و التكبير فانه ليس شى احب الى الله من التكبير و التهليل .
ترجمه :
13. امام صادق عليه السلام فرمودند: زياد بگوييد ((لا اله الا الله )) و ((الله اكبر)) (3). زيرا خداوند هيچ چيزى را بيش از گفتن ((الله اكبر)) و ((لا اله الا الله )) دوست ندارد.

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن