184 - آيا حضرت مهدى عليه السلام براى اثبات امامتش در كودكى اقدامى انجام داده است ؟

موعود شناسی وپاسخ به شبهات – پیرامون امامت در سنین کودکی
حضرت مهدى عليه السلام در راستاى تثبيت امامت و رهبرى خود نسبت به جامعه شيعى اقداماتى را انجام داد:
1- اقامه معجزات و كرامات
در قضيه ابوالاديان - كه قبلا به آن اشاره شد - آمده است :((... كودك جلو آمد و بر حضرت عسكرى عليه السلام نماز گزارد و بعد در كنار قبر پدرش به خاك سپرده شد. كودك - حضرت مهدى عليه السلام - به من فرمود: اى بصرى ! جواب نامه هايى كه با تو است نزد من آر. آنها را به حضرت تقديم نمودم . در دلم گفتم : اين دو نشانه از نشانه هاى امامت است كه در اين كودك مشاهده كردم . تنها مى ماند يك نشانه و آن اينكه از آنچه در هميان است خبر دهد ... .
ابوالاديان مى گويد: خادم خارج شد و فرمود: نزد شما نامه هاى فلان شخص و فلان شخص است ، و در خورجين او هزار و ده دينار وجود دارد كه از آن جمله دينارهايى زركوب است . آن جماعت نيز نامه ها و مال را به او داده و گفتند: كسى كه تو را براى گرفتن اينها فرستاده همان امام است ...)). (557)
2- جواب مسائل
يكى ديگر از راه هاى اثبات امامت پاسخ به سوالهايى بود كه توسط نواب اربعه به آن حضرت ارسال مى شد و حضرت نيز جواب آنها را به صورت توقيع مرقوم مى داشتند ، همانند: جواب به مسائل احمد بن اسحاق اشعرى ، جواب به مسائل اسحاق بن يعقوب ، جواب سؤ ال هاى حميرى ، جواب به مسائل محمد بن ابراهيم مهزيارى ، و جواب به مسائل ابى الحسين بن محمد اسدى و ديگران .

557- كمال الدين ، ج 2 ، ص 502 و 503 ، ح 24.
منبع :موعود شناسی وپاسخ به شبهات
نویسنده: علی اصغر رضوانی
انتشارات مسجد مقدس جمکران

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن