358 : مسجد جمكران از چه اهميت ويژه اى برخوردار است ؟

موعود شناسی و پاسخ به شبهات- پیرامون  مسجد مقدس  جمكران
اين مسجد از اهميت خاص برخوردار است :
1- مسجد ، در مكانى بنا شده كه مطابق روايت حسن بن مثله جمكرانى از امام زمان عليه السلام ، از مكان هايى است كه خداوند متعال از قبل مورد توجه قرار داده است .
2- مسجد به امر و دستور حضرت حجت عليه السلام بنا شده است ، و همين جهت در شرافت و قداست آن كافى است .
3- ثواب خاصى كه براى نماز در آن مسجد ذكر شده است ، زيرا حضرت فرمود:((هر كس آن دو نماز را در اين مكان بخواند به مانند آن است كه در بيت العتيق نماز به جاى آورده است)).
4- مسجد مقدس جمكران محل اجتماع عشاق و مواليان اهل بيت عليه السلام خصوصا امام زمان عليه السلام است ولذا از جاذبه خاصى برخوردار مى باشد. چه بسا كسانى كه هر هفته از راه هاى دور به عشق حضرت مهدى عليه السلام به اين مكان آمده و از فيوضات حضرت بهره مند مى شوند. طبق آمارى كه داده شده برخى از شب ها تا حدود يك ميليون نيز در اين مكان مقدس از عشاق امام زمان جمع شده اند.
5- اين مكان از اماكن مقدس است كه بسيارى از گرفتاران و بيماران صعب العلاج بلكه كسانى كه محال بوده از راه طبيعى علاج شوند در اين مكان مقدس شفا يافته اند.
6- اين مكان مقدس از جمله مكان هايى است كه بسيارى از عشاق و مواليان حضرت به لقاى ايشان شرفياب شده اند.
7- اين مكان از چنان قداست و احترامى برخوردار است كه بزرگان علما در طول تاريخ آن با پاى پياده يا سواره براى توسل به حضرت و نماز گزاردن در آن از راه هاى دور و نزديك مشرف شده اند.

منبع  : کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات
نویسنده : علی اصغر رضوانی

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن