احادیث و روایات پیامبران و امامان در مورد ایران

2009_0205_SS_Iran_Flag

1- معلّى بن خنیس مى گوید:

امام صادق(ع) به من فرمود: آیا با نوروز آشنایى دارى؟ عرض کردم: فدایت گردم این روز روزى است که عجم آن را بزرگ مى شمارد و در این روز به یکدیگر هدیه مى دهند. در پایان روایت بالا امام صادق(ع) مى فرماید: "ما من یوم فیروز الا ونحن نتوقّع فیه الفرج لأنّه من ایّامنا وایّام شیعتنا حفظته العجم وضیّعتموه انتم" یعنی هیچ نوروزى فرانمى رسد مگر این که در انتظار فرج هستیم؛ زیرا این روز از روزهاى ما و شیعیان ماست که عجم آن را حفظ کرده ولى شما آن را از بین بردید.("بحارالانوار"، ج14، ص150)

2- پیامبر اسلام(ص) مى فرماید: "ابشروا یا بنى فروخ! فلو کان الایمان معلقاً بالثریّا لاتناله العرب لناله العجم"؛ بر شما بشارت باد اى فرزندان فرّوخ! اگر ایمان به ستاره ثریا آویزان باشد و عرب به آن نرسیده باشد، عجم به آن می رسد.("تاریخ اصبهان"، ج4، ص151) ...

3- امام باقر(ع) مى فرماید: "اصحاب القائم ثلاثماة وثلاثة عشر رجلاً اولاد العجم" یعنی اصحاب حضرت قائم(ع) 313 تن همگی از عجم هستند.("بحارالانوار"، ج52، ص369)

4- امام صادق(ع) مى فرماید: "لو أنزل القرآن على العجم ما آمنت به العرب وقد نزل على العرب فآمنت به العجم فهذه فضیلة العجم" یعنی اگر قرآن به عجم نازل مى شد عرب به آن ایمان نمى آورد، ولى بر عرب نازل شد و عجم به آن ایمان آوردند. این فضیلتى است براى عجم.("میزان الحکمة"، ج1، ص355)

5- پیامبر اکرم(ص) فرمود: "معاشر قریش! تضربون العجم على الإسلام هذا والله لیضربنّکم علیه عوداً"؛ اى گروه قریش! شما عجم را به خاطر اسلام با شمشیر مى زنید. به خدا سوگند آنان در آینده شما را براى بازگرداندن به اسلام با شمشیر مى زنند.("نفس الرحمن فى فضائل سلمان"، ص199)

توسط RSS یا ایمیل مطالب جدید را دریافت کنید. ایمیل:

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن